آخرين كسوف قرن بيستم

  • آخرين كسوف قرن بيستم از چابهار تا ماكو

در چنین روزی در سال 1999 میلادی (1378ش) آخرین کسوف قرن بیستم اتفاق افتاد . این کسوف به طور واضحی در ایران رویت شد و تقریبا تمامی مناطق ایران آن را رویت کردند.خورشیدگرفتگی یا کُسوف هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.

  • استیون گَری وازنیَک

  استیون گری وازنیک مشهور به استیو وازنیک و ملقب به دِ واز متولد 11اوت 1950 است.وی یک مهندس کامپیوتر، مخترع و دانشمند آمریکایی است که در ۲۶ سالگی همراه با رونالد وین و استیو جابز کمپانی اپل را در سال ۱۹۷۶ تأسیس کرد. وازنیک و استیو جابز به واسطه کامپیوتری به نام اپل I که وازنیک طراحی کرده بود، اقدام به تأسیس این کمپانی کردند.

اپل I و اپل II نیز دو کامپیوتر شخصی بودند که توسط وازنیک در سال ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ طراحی شدند. اپل I اولین کامپیوتر شخصی بود که قابلیت متصل‌شدن به یک نمایشگر ویدئویی را داشت، و اپل II اولین کامپیوتر شخصی بود که قابلیت نمایش رنگ و برنامه‌نویسی شدن در زبان بیسیک را داشت. پس از موفقیت اپل I و اپل II، شرکت اپل تصمیم به ساخت نسخه جدیدی از دو محصول قبلی خود گرفت. در سال ۱۹۸۰ آن‌ها اپل III را عرضه کردند، اما بنابر دلایلی، اپل III به موفقیت نرسید و در سال ۱۹۸۴ توسعه آن نیز متوقف شد. یک سال پس از عرضه اپل III، وازنیک دچار یک سانحه هواپیمایی که خود خلبان آن بود نیز شد. با مراقبت‌های پزشکی، او بار دیگر سلامت خود را بازیافت.

  • درگذشت ماکس تیلر

ماکس تیلر متولد 30 ژانویه 1899 بود . وی ویروس‌شناس آفریقای جنوبی-آمریکایی بود. وی در سال ۱۹۵۱ به‌خاطر توسعه یک واکسن برضد تب زرد برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.او در 11 اوت 1973 درگذشت.

  • درگذشت آلونزو چرچ

آلونزو چرچ متولد 14 جون 1903 بود. وی یک ریاضی‌دان و منطق‌دان آمریکایی بود که اصلی‌ترین مشارکت‌ها را در زمینهٔ منطق ریاضی و پایه‌های علوم رایانه نظری داشت. او بیشتر برای محاسبات لاندا، تز چرچ-تورینگ، اثبات تعیین‌ناپذیری مسئله توقف، هستی‌شناسی فرگه-چرچ و قضیه راسر-چرچ معروف است. وی 11اوت 1955 درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا