پروژه ویژه گوگل برای کمک به افراد معلول

شرکت بزرگ اینترنتی گوگل در پروژه ای جدید قصد دارد تا در حوزه ساخت تجهیزات و ابزارهای کمکی جهت استفاده معلولین و افراد دارای ناتوانی جسمی ، به فعالیت پرداخته و محصولاتی ویژه جهت بهره برداری این افراد تولید کند .

سرپرستی این پروژه بر عهده یکی از مهندسین و  طراحان این شرکت با نام ایو اندرسون Eve Andersson  قرار دارد که ایده نخستین و اولیه طرح مورد نظر را ارائه کرده است . وی پیش از این در  رابطه با موضوع فوق اعلام کرده بود که همواره رویای کمک به افراد معلول و ناتوان را دارد . تلاش اصلی وی و تیم همراهش  برای ایجاد قابلیت های خاصی در افراد معلول و ناتوان است که آن ها را قادر می کند بدون دریافت کمک از دیگران در جامعه حضور داشته و به فعالیت بپردازند . ایو اندرسون در رابطه با این موضوع می گوید : " معلولین باید این امکان را داشته باشند که به هر جائی که تمایل دارند رفته و توانائی انجام هر حرکتی را که می خواهند انجام دهند ، داشته باشند ، فعالیت هایی مانند تحصیل ، سفر و احساس آزادی و دارای قدرت بودن . "

گفتنی است ایو اندرسون مدرک مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی University of California at Berkeley اخذ کرده و سپس در رشته ام بی ای در دانشکده وارتون از  دانشگاه پنسیلوانیا University of Pennsylvania's Wharton School  فارغ التحصیل شده است .

بر اساس گزارش های منتشر شده ازسوی شرکت گوگل ف وی به همراه تیمی از پزوهشگران و طراحان این شرکت در حال انجام مطالعات و اجرای پروژه فوق هستند که امید می رود با پایان یافتن آن ، امکانات جدیدی در اختیار افراد معلول و ناتوان قرار گرفته و به این ترتیب آن ها قادر به انجام فعالیت های بیشتری باشند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا