تولید ظروف مسی با فناوری نانو

سید وحید نبوی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص یکی از محصولات خود که در زمینه نانومس است به مهر گفت: به دلیل اینکه همواره ظروف و قطعات مسی بعد از مدت زمانی کوتاه اکسید شده و رنگ آن تیره می شود برخی مخاطبان خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به یکی از مشکلات ظروف مسی افزود: مشکل اصلی مس این است که در کوره ذوب از ضایعات مس با خلوص پائین (حدود ۹۶ درصد) استفاده می شود و از طرفی ورق مس تولید شده دارای کیفیت و خلوص پائین هستند که این موضوع مشکلات زیادی را در فرآیند تولید ظروف مسی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید کنندگان ظروف مسی با مشکلات فراوانی از جمله  سرعت و کیفیت پائین تولید، اکسید شدن ظروف و کنترل کیفی ضعیف در تولید روبرو هستند.

وی ادامه داد: از این رو تولید کنندگان ظروف مسی امکان صادرات را ندارند و نمی توانند  رقابت با ظروف مس وارداتی تُرک را در بازار داخلی داشته باشند.

ندیر این شرکت دانش بنیان افزود: همچنین از سوی دیگر رطوبت باعث تسریع فرآیند اکسید شدن و تغییر رنگ در ظروف مسی می شود که این مشکل در شهرهای شمالی و جنوبی کشورمان نیز وجود دارد از این رو نمی توانند از این ظروف استفاده کنند. 

وی افزود: با این تفاسیر درصدد آمدیم تا دستگاهی تولید کنیم که ظروف نانومس تولید و پوشش دهی کند که این مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه نانو مسی که به واسطه این دستگاه تولید می شود ضد خش، آنتی باکتریال، مقاوم به حرارت مستقیم است و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد، گفت:امکان تولید اشکال منحصر به فرد، امکان ترکیب مس با سایر متریالها (بلور، چینی و …)، قابلیت تولید انبوه از ویژگی های دستگاهی است که طراحی کرده ایم.

مدیر این شرکت  با بیان اینکه یکی از مراحل تولید ظروف مسی، پرداخت و یا پولیش کاری است که در روش سنتی با استفاده از نمد و صابون پرداخت انجام شده و بسیار زمان بر و پر دردسر است، بیان کرد: این دستگاه این امکان را به تولید کننده ظروف مسی می دهد که با سرعت بسیار بالا و کاهش هزینه تمام شده با کمترین استفاده از نیروی انسانی انواع ظروف مسی را پرداخت و براق کند.

نبوی اظهار کرد: بسیاری از تولید کنندگان به دلیل اینکه نمی توانند داخل برخی ظروف مسی مانند پارچ، قندان، میوه خوری، شکلات و آجیل خوری، گلدان، را با روش سنتی پرداخت کنند مجبور به سفیدکاری داخل آن می شوند که موجب افزایش هزینه و زمان تولید می شود

وی تاکید کرد؛ اما با استفاده از سیستم جدید پرداخت ظروف مسی، می توان داخل این ظروف را پرداخت و براق کرده و سپس با استفاده از سیستم نانو مس براقیت آن را ماندگار کرد.

نبوی اضافه کرد: سیستم نانو مس با استفاده از فناوری نانو می تواند ضمن از بین بردن اکسید و سیاهی سطح ظروف، براقیت و زیبایی ظروف را ماندگار کرده و موجب افزایش فروش مس و فراهم شدن امکان صادرات آن به سایر کشورها شود.

وی با اشاره به مزایای محصول نهایی که با استفاده از این دستگاه تولید یا پرداخت می شود، گفت: ضد خش بودن،سیستم اکسید گیری و شستشوی ظروف، دارای یون مس (حفظ خواص مفید ظروف مسی)، امکان صادرات ظروف مسی، امکان تولید انبوه و انبارداری، قابلیت اجرا روی انواع ظروف مسی و برنجی از مزایای محصولی است که به تولید رساندیم و در تولید ظروف مس یا پرداخت آن به کار می رود.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این سیستم می توان زیبایی و جلوه ظروف مسی را چند برابر کرد، گفت: این سیستم با امکان چاپ طرح های رنگی بر روی ظروف مسی تخت مثل سینی و گرد مانند گلدان، جلوه ای شبیه به ظروف مینا کاری و خاتم کاری ایجاد کره و ارزش افزوده و زیبایی فوق العاده ای را به ظروف مسی اضافه می کند.

این مدیر شرکت دانش بنیان ادامه داد: از مزایای این روش می توان به کیفیت طرح و چاپ فوق العاده زیبا، سرعت بالای اجرا، امکان چاپ طرح های سفارشی، مناسبتی و سازمانی بر روی ظروف مختلف اشاره کرد.

وی گفت: این تکنیک امکان استفاده در ظروف برنجی و برنزی ، لوستر و آینه و شمعدان و مجسمه های برنجی و برنزی را نیز دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا