ساخت تجهیزات محافظتی در برابر صاعقه

یکی از این استارت آپ‌ها شرکت نوپو نانوتکنولوژی است که روی بهره‌برداری از فناوری نانولوله‌های کربنی در ساخت تجهیزات محافظتی از صاعقه و تداخل الکترومغناطیسی کار می‌کند.

لاکهید مارتین (Lockheed Martin) یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی در حوزه هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات است که اخیرا اقدام به عقد قراردادی با سه استارت آپ مختلف کرده تا از آن‌ها برای تکمیل زنجیره تولید خود و ایجاد ارتباط با صنعت دفاعی و هوافضای هند استفاده کند.

نوپو نانوتکنولوژی (NoPo Nanotechnologies) به همراه تررو موبایلیتی و ساسترا روباتیک سه استارت‌آپ طرف قرارداد با لاکهید مارتین هستند. به اعتقاد مسئولان شرکت لاکهید مارتین، این قرارداد می‌تواند صنعت دفاعی و هوافضا را نه تنها در هند بلکه در جهان تحت تاثیر قرار دهد.

نوپو نانوتکنولوژی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که دفتر آن در شهر بنگالورو واقع شده و به‌صورت ویژه روی استفاده از نانولوله‌های کربنی تمرکز دارد. نوپو نانوتکنولوژی قصد دارد تا از فناوری نانولوله‌های کربنی برای محافظت ادوات از گزند صاعقه استفاده کرده و همچنین تجهیزاتی برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی تولید کند.

ساسترا روباتیک شرکت استارت‌آپی نوپا در بخش روباتیک بوده که ۵ سال قبل برای ایجاد پلتفورم‌های روباتیک هوشمند تاسیس شد. پلتفورم‌های پیشنهادی این شرکت می‌تواند برای اتوماسیون تست محصولات صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. لاکهید مارتین قصد دارد تا از توانمندی ساسترا روباتیک استفاده کند تا روبات‌های ساخته شده توسط لاکهید مارتین ارزیابی شوند.

تررو موبایلیتی یک شرکت انشعاب یافته از پروژه‌های تحقیق و توسعه شرکت لاکهید مارتین است که روی توسعه سامانه‌های حمل بارهای مربوط به هواپیما کار می‌کند. این سامانه‌ها به ما کمک می‌کند تا اقدام به تست نمایشگرهای هواپیماهای جنگنده تاکتیکی نظیر F۲۱ بپردازیم.

فیل ساو، مدیرعامل لاکهید مارتین می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که از توانمندی سه استارت‌آپ برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده می‌کنیم. قرار است این همکاری مشترک به بهبود برنامه‌ها و پلتفرم‌های ما ختم شود.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا