نقش سیناپرس در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

دکتر حمیدرضا طیبی در گفتگو با سیناپرس در رابطه با نقش جهاد دانشگاه در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: وقتی این بیانیه را مطالعه می کنیم و سابقه جهاد را نیز بررسی می کنیم خودمان را در بطن بیانیه می بینیم. گویا سال هاست که در حال اجرای بیانیه هستیم.  

وی ادامه داد: متن بیانیه بر اتکا بر توان ملی، اعتماد به نیروی جوان، حفظ ویژگی های انقلاب اسلامی تاکید دارد که همه این موارد در جهاددانشگاهی به خوبی تبلور پیدا کرده است و نتیجه مثبت از آن گرفتیم.

رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی هایی هم که تا کنون در این نهاد انجام گرفته همه در راستای تحقق این بیانیه بوده است، عنوان کرد: اینکه جهاددانشگاهی تلاش کرده تا خودش را اثبات کند تا به این نهاد مسوولیت و ماموریت بدهند گویای اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برای دست اندرکاران جهاددانشگاهی بوده است.

وی ادامه داد:  31 طرح فناورانه با حمایت مقام معظم رهبری به سازمان جهاددانشگاهی واگذار شده و می تواند برای سایر نهادها و سازمان ها هم الگوی خوبی باشد که بتوانند این راه را پیش گیرند.

حال که این اتفاق افتاده همه تلاش ما باید این باشد تا بتوانیم مسوولیت هایمان را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی انجام دهیم.

طیبی در ادامه صحبت هایش به ضرورت فعالیت رسانه علمی در این حوزه تاکید کرد و گفت: از سوی دیگر، سیناپرس هم مانند سایر فعالیت های جهاددانشگاهی در راستای تحقق این بیانیه یک الگوساز خوبی است تا با یک جهت گیری مشخص در راستای ضروری ترین نیاز کشور که توسعه علمی و فناورانه است، شکل بگیرد.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: اکنون که این تحریم های ظالمانه علیه کشور اتفاق افتاده ،فرصت خوبی است که به دلیل فشاری که به کشور وارد شده به استفاده از توان داخلی رجوع کنیم. از این رو، سیناپرس باید صدای همه محققان و تولیدکنندگان باشد تا بتوانند از طریق این رسانه مسائل و مشکلات و راه حل های خود را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در این راستا سیناپرس باید با مسوولان مرتبط باشد و در حوزه استفاده از توان ملی و اعتماد به توان داخلی جریان سازی کند .ضمن اینکه، فرهنگ سازی در حوزه گسترش دانش و فناوری ملی، اقتصاد متکی بر تولید و تولید مبتنی بر علم و فن، برخورد با فساد در این حوزه و ایجاد یک اراده عمومی وظیفه رسانه ای است که در این حوزه فعالیت می کند.

گفتگو: هانیه حقیقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا