خلق ارزش های اجتماعی در دانشگاه علم و فرهنگ

هم‌چنین برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت با دانشگاه‌های معتبر جهانی در راستای ورود به عرصه‌های بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

دکتر سید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی بیان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی امروز در قله‌ی فعالیت‌های آموزشی این نهاد ایستاده و به‌عنوان برترین دانشگاه غیردولتی کشور شناخته می‌شود.

این دانشگاه در حال حاضر پس از توسعه‌ کمی، نهادینه کردن آموزش‌های کیفی و ترویج پژوهش‌های کاربردی همگام با دانشگاه‌های پیشرفته با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه در مسیر کارآفرینی حرکت می‌کند و تلاش دارد در قالب دانشگاه‌های کارآفرین، نقش جدی تری در آموزش‌های نوین، ایجاد اشتغال، توسعه‌ی تکنولوژی و خلق ارزش‌های اجتماعی ایفا کند.
وی ادامه داد: این دانشگاه در برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی نظیر پژوهشگاه رویان، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران، پژوهشگاه ابن‌سینا، پژوهشکده توسعه‌ تکنولوژی، پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی، پژوهشکده‌ گردشگری و پژوهشکده‌ی فرهنگ و هنر بهره‌مند است که این امر منجر به ارتقای کیفی دوره‌های آموزشی این دانشگاه شده است.
دکتر هاشمی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ ترجمان «ما می‌توانیم» و مدیریت جهادی است که در بیانیه‌ گام دوم انقلاب بر آن تاکید خاصی شده است؛ این دانشگاه بدون بودجه‌ دولتی در حال حاضر با بیش از 135 عضو هیات علمی و 700 استاد مدعو در 87 رشته‌ی تحصیلی (6 رشته در مقطع دکتری، 50 رشته‌ی در مقطع کارشناسی‌ارشد و 31 رشته‌ی در مقطع کارشناسی) به حدود 8500 دانشجو، خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی ارایه می‌ کند و با اخذ مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی تلاش دارد تا گام‌های مهمی در مسیر پیشرفت و صدور دانش کشور بردارد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به بهره‌برداری از تجربه‌ها و دستاوردهای علمی سایر کشورها به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم این دانشگاه است و ادامه داد: به همین منظور برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت با دانشگاه‌های معتبر جهانی در راستای ورود به عرصه‌های بین‌المللی پیش‌بینی شده است و این دانشگاه با عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری آموزشی با دانشگاه‌های UPM و USM مالزی،WARVIK و SHEFFIELD انگلستان، MALARDALEN سوئد و IMC اتریش، درصدد ارتقای کیفی و توسعه‌ی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود است.
وی افزود: هم‌اکنون، تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه‌های IMC اتریش و UPM مالزی در جریان است و هم‌چنین این دانشگاه نخستین و تنها دانشگاه غیردولتی کشور است که در مسیر همکاری با دانشگاه‌های خارجی موفق به دریافت فاندهای بین‌المللی از جمله اراسموس پلاس شده است.
دکتر هاشمی با برشمردن اهداف دانشگاه علم و فرهنگ، بیان کرد: توسعه‌ رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای متناسب با نیاز جامعه، توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز کسب‌وکار و شناسایی و تبیین مسائل جامعه در قالب موضوعات دانشگاهی و هدایت و همسوسازی آموزش و پژوهش در جهت حل آن‌ها از مهم‌ترین اهداف این دانشگاه است.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: در حال حاضر با تاسیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی در این دانشگاه که تنها پارک تخصصی در گستره‌ ملی در حوزه‌ فرهنگ محسوب می‌شود، مرکز آموزش‌های تخصصی با دغدغه‌ ایجاد اشتغال، کارآفرینی، ارتقای مهارت‌های منابع انسانی و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارتی که در راستای ایجاد اشتغال بر اساس نیازهای موجود جامعه دوره‌های کاربردی ـ تخصصی طراحی و تدوین می‌ کند و همچنین راه‌اندازی بنیاد کسب‌وکار در این دانشگاه، با هدف نیل به الگوی دانشگاه کارآفرین، تلاش می‌شود که گام‌های اجرایی محسوسی در مسیر ایجاد اشتغال در کشور برداشته شود.
وی با بیان این‌که برخی از مجموعه‌های تخصصی وابسته به این دانشگاه نیز در نوع خود کم‌نظیر است، اضافه کرد: به‌طور مثال، موسسه‌ توسعه‌ پایدار گردشگری علم و فرهنگ به‌عنوان نخستین NGO گردشگری دانشگاهی وابسته به دانشگاه علم و فرهنگ با رویکرد کارآفرینی در بخش‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری در گستره بین‌المللی فعالیت می‌کند.
دکتر هاشمی افزود: این موسسه تاکنون دستاوردهای ارزشمندی در بخش‌های تخصصی گردشگری و هتل‌داری، فناوری گردشگری، کسب‌وکارهای نوین در گردشگری، مدیریت مقاصد گردشگری، برندسازی مقاصد گردشگری، گردشگری سلامت و پزشکی داشته است.

همچنین خبرگزاری سیناپرس تنها خبرگزاری تخصصی علمی کشور متعلق به دانشگاه علم و فرهنگ است که با انگیزه ارتقای سطح آگاهی و دانایی جامعه نسبت به تحولات علمی و فرهنگی در سطح کشور فعالیت می‌کند.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان تاکید کرد: آن‌چه مسلم است، این‌که دانشگاه علم و فرهنگ در مسیر کسب افتخار برای کشور هنوز راه طولانی در پیش رو دارد و مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش این دانشگاه برای ادامه‌ مسیر پیشرفت و کسب افتخارهای بیشتر، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل جهادی است. آفرینش‌ها و افتخارات علمی، مهندسی، فرهنگی و… در این دانشگاه به دست توانمند استادان و دانشجویان عزیزی است که دانایی و توانایی را هم‌زمان معنی کرده‌اند و مهم‌ترین سرمایه‌های گام دوم انقلاب اسلامی ایران اسلامی به شمار می‌روند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا