کشف بزرگترین مقبره یونان توسط باستان شناسان

سیناپرس: با این کشف که بزرگترین مقبره باستانی در سرزمین یونان به شمار می رود ، این پرسش برای باستان شناسان مطرح شده است که این مجموعه به چه شخصی تعلق دارد؟ وجود دو تندیس نگهبان مونث که از نظر تکنیک ساخت و هنرمندی بسیار تاثیر گذار هستند ،  سبب شده است تا قدمت این مقبره از سوی کارشناسان به دوره  اسکندر مقدونی یعنی  سال های  356 تا 323 پیش از میلاد  منتسب شود.  

آرامگاه مذکور در فاصله 100 کیلومتری شهر Thessaloniki قرار دارد و حفاری های باستان شناسی از سال 2012 در آن آغاز شده است. یکی از مهمترین یافته های این حفاری پیدا شدن این دو تندیس زیبا در ورودی دوم مقبره بوده که خود نشان از اهمیت این مقبره دارد. به همین مناسبت وزیر فرهنگ یونان در بیانیه ای رسمی از این کشفیات در روز شنبه خبر داد . وی در ادامه افزود تزئینات حلقه ای اجرا شده بر روی شانه این مجسمه ها مشابه دو مجسمه اسفنکس ورودی اصلی مقبره است که به تازگی و در ماه آگوست کشف شده اند . گفتنی است که دست چپ یک مجسمه و دست راست تندیس دیگر به حالت سمبلیک به در ورودی مقبره اشاره می کند. وزیر فرهنگ یونان همچنین افزود متاسفانه سر اسفنکس ها از بدنشان جدا شده و هنوز نمی دانیم آن ها در ابتدا به چه فرمی ساخته شده بودند.

لازم به توضیح است که حفاری های علمی در این مقبره همچنان ادامه داشته و به نظر می رسد که محتویات  داخل مقبره دست نخورده به دست باستان شناسان برسد.  کیفیت بالای ساخت مجسمه ها و نوع رنگ بندی کف بنا و همچنین ابعاد بسیار بزرگ فضای داخلی مقبره ، این گمان را تقویت می کند که با یک آرامگاه سلطنتی رو به رو هستیم . البته باستان شناسان اعلام کردند که احتمال تعلق داشتن این مقبره به شخص اسکندر بسیار ضعیف است و احتمالا این آرامگاه به شخص دیگری تعلق دارد . گفتنی است اسکندر مقدونی در 32 سالگی در شهر باستانی بابل در گذشت و مقبره وی هنوز کشف نشده است. 

 

منبع :   dw.de

  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا