برنامه های ناسا برای اعزام انسان به فضا بهم خورد

ناسا اخیرا در یک پست وبلاگی به طور کامل تغییراتی را در مدل ریاست این سازمان  به خصوص در بخش ماموریت های اکتشافی انسانی در فضا اعمال کرد. این تغییرات روی زمانبندی بازگشت فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی از خاک آمریکا نیز تاثیر می گذارد.

این در حالی است که اختلافات در ناسا فقط یکی از موانعی است که روی جدول زمانبندی پرتاب کپسول سرنشین دار اسپیس ایکس به فضا تاثیر می گذارد.

 در اصل قرار بود ماموریت Demo-۲ اسپیس ایکس دو فضانورد«باب بنکن» و «داگ هارلی» را در تابستان ۲۰۱۹ میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد اما از آنجا که پروازهای آزمایشی کپسول از جدول پرتاب و فرودهای ناسا حداقل تا ماه اکتبر حذف شده است، اسپیس ایکس اکنون نمی تواند ماموریت Demo-۲ را  زودتر از دسامبر سال جاری میلادی انجام دهد.

البته برای دستیابی به این هدف باید اقدامات خاصی انجام شود. همچنین اسپیس ایکس و ناسا هر دو اعلام کرده اند پرتاب کپسول دراگون همراه فضانوردان در ۲۰۱۹ میلادی  چندان امکانپذیر نیست.

 درهمین راستا طبق آخرین پست وبلاگی «جیم بریدنستاین» (مدیر ناسا) قرار است پس از تعیین مدیر جدید تاریخ تمام برنامه های اکتشافات انسانی ناسا تعیین شود تا به این ترتیب برنامه زمانبندی واقع بینانه تری ارائه شود. در همین راستا کارشناسان معتقدند به احتمال زیاد در برنامه جدید تاریخ پرتاب ماموریت Demo-۲ در ۲۰۲۰ میلادی انتخاب می شود.

علاوه براین موارد  اسپیس ایکس هنوز تست های لغو ماموریت کپسول سرنشین دار دراگون را انجام نداده است و این خود مانعی دیگر برای انجام ماموریت Demo-۲  در ۲۰۱۹ میلادی به حساب می آید. 

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا