امواج موبایل و ماهواره اثری در ایجاد سرطان ندارند

محمد اسماعیل اکبری روز پنجشنبه در حاشیه کنگره سراسری سرطان در بیمارستان رضوی مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس تحقیقات 20 ساله محققان کشور امواج الکترومغناطیس از جمله پارازیت عوارض عصبی و جسمی مختلف در بردارد اما در ایجاد سرطان نقشی ندارد.

وی بیان کرد: براساس تحقیقات انجام شده طی 15 سال آلودگی هوا سرطان زا است.

وی موارد جدید بروز سرطان در کشور را 100 هزار مورد در سال عنوان کرد و افزود: مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور کمتر از یک سوم است.

رییس انجمن سرطان ایران ادامه داد: هزینه درمان هر بیمار سرطانی به طور متوسط 200 میلیون ریال است که یکی از گرانترین درمان ها به شمار می رود.

اکبری افزود: وضعیت کمک به هزینه مبتلایان به سرطان در کشور از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بهتر شده اما هنوز 50 درصد از هزینه ها از جیب بیمار پرداخت می شود. 

وی با اشاره به انجام بزرگترین تحقیقات معنویت درمانی پیرامون سرطان در کشور گفت: در این تحقیقات نشان داده ایم که رفتارهای معنوی قابلیت پیشگیری و درمان سرطان را دارند.

وی علت رشد سرطان معده در کشور را عدم رعایت اصول بهداشت در آب و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: حذف نمک از رژیم غذایی، پرهیز از مصرف چربی حیوانی باقی مانده و فست فودها، فعالیت فیزیکی مناسب و کاهش وزن نقش مهمی در کنترل بیماری سرطان دارند.

وی با اشاره به عوامل خطر سرطان پستان اظهار کرد: ازدواج نکردن، عدم بارداری، عدم شیردهی، استفاده از هورمون ها و چاقی، سابقه فامیلی و استفاده از غذاهای چرب و اسید های چرب در ایجاد این نوع سرطان نقش بسزایی دارند.

نخستین کنگره سرطان در بیمارستان رضوی مشهد با حضور پزشکان و متخصصان سرطان شناسی، پرتودرمانی، جراحی اعصاب، جراحی زنان، آسیب شناسی و پزشکی هسته ای تا 22 خرداد ادامه دارد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا