رییس فرهنگستان علوم: بکوشیم ایران دوباره کانون علم جهان شود

به گزارش ایسنا، دکتر یوسف ثبوتی در اولین دوره تجلیل از پژوهشگران برجسته جوان رشته‌های علوم پایه با اشاره به اقدام این فرهنگستان برای معرفی پژوهشگران جوان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور پشتیبانی از پژوهشگران و محققان جوان اقدام به معرفی محققان برجسته در حوزه علوم پایه کردیم.

وی ادامه داد: با مذاکراتی که با همکاران فرهنگستان صورت گرفت، مقرر شد تا نام این جایزه به عنوان ابوریحان بیرونی اعلام شود.

در این مراسم همچنین دکتر رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم با تاکید بر این که تقدیر از دانشمندان از جمله وظایف این فرهنگستان است، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز به عنوان پیر علم شناخته می‌شوند در جوانی دانشمندان درخشانی بودند از این رو انتخاب نخبگان جوان از جمله فعالیتهای این فرهنگستان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تفاوت توسعه علوم در زمان کنون با توسعه علم در زمان ابوریحان بیرونی و ابن‌سینا اشاره کرد و یادآور شد: در زمان ابوعلی‌سینا و ابوریحان بیرونی ایران کانون علم بود ولی امروزه کانون علم از ایران به جای دیگری رفته است. در این راستا باید بکوشیم تا بار دیگر ایران کانون علم شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا