امشب منتظر ابرماه سیاه باشید

در سال ۲۰۱۶ میلادی در آمریکای شمالی پدیده "ماه سیاه" که مشابه با "ماه نو" بود، اتفاق افتاد.ماه نو بطور معمول در هر گردش هلالی کره ماه به دور زمین رخ می‌دهد و یکی از گام‌های ماه است.

حال محققان حوزه نجوم اعلام کرده‌اند که مردم آمریکای شمالی ساعت ۱۱:۱۲ شب ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی به وقت EDT شاهد این پدیده خواهند بود.پدیده‌ای که به عنوان "دومین ماه نو" در یک ماه هم تعریف می‌شود.

"ماه سیاه" می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که طی بازه زمانی یک ماه، هیچ ماه کاملی نبوده است.پدیده نادری که هر ۱۰ سال یک بار شاهد آن هستیم.

به طور دقیق‌تر می‌توان گفت "ماه سیاه" نامی است که به "دومین ماه نو" که در یک ماه اتفاق می‌افتد، اطلاق می‌شود.در حالی‌که میان ماه سیاه و یک ماه جدید عادی تفاوت واقعی وجود ندارد، یک واقعیت وجود دارد که در واقع ماه نو در یک ماه دو بار رخ داده است.

محققان درباره این پدپده خاطرنشان کرده‌اند که ماه سیاه آمریکای شمالی، یک ابرماه هم خواهد بود.این به این معنا است که ماه در حالت بدر به نزدیک‌ترین فاصلهٔ خود از زمین می‌رسد. در پدیده "ابر ماه"، ماه درخشان‌تر و بزرگتر از معمول دیده می‌شود.

در نتیجه ماه تاثیر چشمگیری روی جزر و مد خواهد گذاشت. مردم آمریکای شمالی هم بسته به ناحیه ای که در آن قرار دارند، یا شب ۳۱ ژوئیه و یا اول اوت شاهد این پدپده نادر خواهند بود. زمان بروز این پدیده در تاریخ ۳۱ ژوئیه، از ساعت ۱۱:۱۲ p.m(به وقت زمانی شرقی EDT) آغاز خواهد شد.

گفتنی است، تاریکی از ویژگی‌های تصویری ماه خواهد بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا