کمباینی که به صورت خودکار زمین‌های زراعی را درو می کند

بزرگترین شرکت هلدینگ کشاورزی روسیه به نام "روسگارو" طی همکاری با یک شرکت توسعه هوش مصنوعی موسوم به "فناوری‌های شناختی" موفق شد 665 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را با کمباین‌های خودران درو کند.

امید است که این فناوری به کاهش هدر رفت محصولات در حین درو کردن و در عین حال به بهبود بازدهی کشاورزی کمک کند.

"روسگارو" با این شرکت فناوری برای توسعه سیستم‌های خودران به منظور برداشت بهینه محصولات در منطقه بلگورود در منطقه مرکزی فدرال روسیه قرارداد امضا کرده است. این شرکت همان شرکتی است که در حال آزمایش یک تراموای خودران در مسکو است.

این توافقنامه خواهان سیستمی است که بتواند با خیال راحت به صورت خودکار، زمین‌ها را شخم زده یا محصولات را برداشت کند و بدون راننده کار کنند و در هنگام مواجهه با سایر ماشین‌ها، درختان، جاده، حیوانات و انسان واکنش مناسب نشان دهد.

این سیستم شامل یک سیستم کنترل به نام "آگرودروید"(Agrodroid) است که شامل یک دوربین فیلمبرداری، یک صفحه نمایش و کابل‌های اتصال است. اپراتورهای انسانی در کابین‌های این کمباین‌ها حضور خواهند داشت، اما سیستم خودران به آنها امکان می‌دهد تا فقط روی کنترل سیستم‌های برداشت تمرکز کنند.

"اولگا اوسکووا" از شرکت فناوری‌های شناختی گفت: استفاده از این سیستم ضمن برداشت با سرعت دو برابری، هدر رفت محصول را نیز کاهش می‌دهد. سیستم دید رایانه‌ای بسیار پیشرفته ما فقط به یک دوربین نیاز دارد در حالی که سیستم‌های مشابه به سه یا چهار سنسور از جمله یک سیستم "لیدار"(LiDAR) برای کسب نتایج مشابه محتاجند.

وی افزود: همچنین این سیستم در هر شرایط آب و هوایی و نوری به شکل ایمن انجام وظیفه می‌کند.

این سیستم کنترل مستقل را می‌توان روی هر کمباین، تراکتور و سمپاش نصب کرد و این قابلیت را دارد که بدون نیاز به خرید یک سیستم جدید از یک وسیله نقلیه به وسیله دیگر منتقل شود.

"روسگارو" انتظار دارد که این سیستم طی چند سال آتی روی همه 800 کمباین این هلدینگ نصب شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا