اندازه گیری فعالیت‌های ماهیچه‌ با یک دستگاه پوشیدنی

بیماری‌هایی همچون بیماری آرنج تنیس‌بازان، سندرم تونل کارپ و سندرم "Mouse Arm" دو چیز مشترک دارند. این بیماری‌ها نتیجه کشش ماهیچه‌ای هستند و همگی سوژه یک دستگاه پوشیدنی جدید شده‌اند.

این دستگاه که تحت عنوان "آرنج MLI" نام گرفته است، یک دستگاه دانمارکی است که با هدف هشدار به کاربران نسبت به کارهایی ساخته شده است که ممکن است چنین صدماتی را ایجاد کنند.

کلمه "MLI" در این دستگاه(MLI Elbow) مخفف "شاخص بار عضلانی" است. کل دستگاه هم شکل یک ماژول الکترونیکی را گرفته است که به یک آستین "آلاستیک"(کشسان) متصل می‌شود.این آستین هم روی ساعد دست کاربر پوشیده می‌شود.

زمانی‌ که کاربران دستگاه از رایانه استفاده می‌کنند یا تنیس بازی می‌کنند و یا در معدن زغال‌سنگ کار می‌کنند، الکترودها و سایر حسگرهای ماژول، فعالیت‌های ماهیچه و الگوهای حرکتی دست را اندازه گیری می‌کنند.

 

سپس این اطلاعات با استفاده از بلوتوث به یک اپلیکیشن "iOS" و یا "اندروید"(Android)  که در گوشی کاربر نصب شده است، منتقل می‌شود.

این اطلاعات ارسالی هم برای تجزیه و تحلیل به یک سرویس مبتنی بر رایانش ابری ارسال می‌شود. البته ارسال آن‌ها از طریق الگوریتم‌های مبتنی بر "هوش مصنوعی" انجام می‌گیرد.اگر مشخص شود که ماهیچه‌ها در معرض قرار گرفتن در فشار بیش از حد هستند، اپلیکیشن از طریق یک زنگ هشدار، کاربر خود را مطلع می‌سازد.

اپلیکیشن هم میزان دقیق بار عضلات را به کاربر نشان می‌دهد و به آن‌ها توصیه می‌کند که چه کارهایی انجام دهند تا این فشار کاهش یابد. 

علاوه بر این خود ماژول هم با استفاده از بازخورد لمسی مشکل را به کاربر هشدار می‌دهد.احتمالا این دستگاه از ماه ژانویه سال آینده با قیمت ۱۵۷ دلار و تنها در اتحادیه اروپا به فروش خواهد رسید.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا