افزایش 40 درصدی دوره های تخصصی جهاد دانشگاهی

ذبیح الله قجاوند در گفت و گو با سیناپرس اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه های مختلف  آموزشی و تخصصی از جمله عقرب شناسی توسط جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم جهاد دانشگاهی آموزش های تخصصی مبتنی بر کارآفرینی است، به همین دلیل دوره پرورش عقرب به مدت 16 ساعت توسط اسم کوچک نویدپور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی کشور برای پرورش عقرب مناسب است، گفت: این نوع آموزش ها، آموزش های مبتنی بر کسب درآمد بوده و این دوره نیز با نگاه کارآفرینی بر مبنای شرایط بومی برگزار گردید.
وی اضافه کرد: هدف گذاری ما در برنامه ششم توسعه آموزش جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان افزایش دوره های تخصصی و پیشرفته تا حدود40 درصد می باشد.
قجاوند با تاکید بر افزایش دوره های آموزشی تخصصی و پیشرفته تصریح کرد: آموزش هایی مدنظر است که فرد در کنار آن بتواند با توانایی خود و امکاناتی که در کشور وجود دارد امکان کار و کارآفرینی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال رایزنی برای تعریف دوره های خاص هستیم، اما مشکل اصلی تامین محتوا و مدرس است، به ویژه در موضوعات جدیدی مانند پرورش زالو، بن سای، گیاهان تزیینی و مینیاتوری و هم چنین دوره های مدیریتی که در گذشته نبوده و یا کمتر وجود داشته مانند کوچینگ، بیوتروریسم و مباحث مدیریت بحران که در این زمینه جای کار بسیاری وجود دارد.
معاون آموزش جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان وجود امکانات، نیروی انسانی و خلوص نیت را از نقاط قوت در کشور دانست و گفت: در زمینه برنامه ریزی ،استفاده مناسب و واکنش به موقع دچار ضعف هایی هستیم و از آنجایی که مدیریت بحران طیف وسیعی از آموزش ها را در بردارد باید برای افراد نهادینه شده و آموزش های مختلفی در این باره دریافت کنند.
وی آموزش پیرامون شکل های مختلف برخورد با بحران را مهم ارزیابی کرد و افزود: آشنایی با پروتکل همکاری مانند اینکه اگر موقعیتی در بحران رخ دهد، چه اقداماتی باید صورت پذیرد و یا شناسایی بحران های خاص هر منطقه و استفاده از تکنولوژی و استانداردهای جدید کشورهایی که در این زمینه تجربه بهتری دارند از جمله موضوعاتی است که در مدیریت بحران جای کار دارد.
قجاوند هم چنین به مسئله رونق تولید با توجه به تاکید رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید در موضوعاتی مانند کنترل و ارتقاء کیفیت و صادرات محصول، برندسازی و آموزش های مورد نیاز شهرک های صنعتی استان اصفهان زمینه لازم را فراهم کنیم.
وی عنوان کرد: قصد توسعه آموزش های مبتنی بر مباحث کشاورزی را داریم و فعالیت های مرکز به سمتی می رود که این نوع از آموزش ها را در فهرست اقدامات خود قرار دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا