تسلا باتری جدید راه‌اندازی کرد

شرکت تسلا سال گذشته فعالیت برای ساخت یک سیستم جدید ذخیره انرژی به نام مگاپک را آغاز کرد. این شرکت قصد دارد که از باتری مگاپک خود در یک پروژه جدید و غول پیکر برای ذخیره انرژی در کالیفرنیا استفاده کند. شرکت تسلا دیروز دوشنبه پس از گذشت تقریبا یکسال رسما این محصول را راه‌اندازی کرد.

تسلا در مورد این باتری در وبلاگ خود نوشت: مگاپک پیچیدگی‌های باتری را در مقیاس بزرگ به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد و اتصال راحتی دارد. هر مگاپک ظرفیت ذخیره ۳ مگاوات ساعت انرژی و ۱.۵ مگاوات ظرفیت اینورتر خورشیدی دارد.

این محصول، سیستمی به اندازه یک کانتینر است و شامل چند کابینت مملو از ماژول‌های باتری می‌شود؛ این محصول در مقایسه با سایر سیستم‌های باتری و نیروگاه‌های سنتی برق که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، چگالی ذخیره انرژی را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه و زمان ذخیره انرژی ایجاد می‌کند.

 باتری‌های مگاپک کاملا مونتاژ کارخانه «گیگافاکتوری» شرکت تسلا هستند؛ این شرکت می‌گوید که این باتری‌ها ۱۰ برابر سریعتر از سیستم‌های معمولی نصب می‌شوند و ۴۰ درصد فضای کمتری اشغال می‌کنند.

تسلا می‌گوید با این محصول جدید می‌تواند پروژه‌های بسیار بزرگتر ذخیره انرژی را سریعتر راه‌اندازی کند.

این شرکت با استفاده از مگاپک می‌تواند یک نیروگاه برق ۱ گیگاوات ساعتی را که هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند، در عرض کمتر از ۳ ماه راه‌اندازی کند که این زمان چهار برابر سریعتر از تاسیس نیروگاه‌های سنتی برق است که با سوخت فسیلی کار می‌کنند.

کمتر از دو سال پیش، تسلا بزرگترین باتری لیتیوم یونی جهان را در Hornsdale واقع در ایالت استرالیا جنوبی با استفاده از باتری‌های Powerpack تسلا ساخت و نصب کرد. از آن زمان به بعد، این تسهیلات تنها در سال اول ۴۰ میلیون دلار پس انداز و به ثبات و تعادل شبکه غیرقابل اطمینان این منطقه کمک کرد.

باتری‌های ذخیره‌کننده انرژی در حال تغییر شبکه جهانی برق هستند و عنصر مهمی در جهت انتقال جهان به سمت استفاده از انرژی پایدار محسوب می‌شوند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا