مجسمه‌هایی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۱ ساخته شد

در نمایشگاه امسال، مجسمه‌هایی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۱ از جنس "کَره" ساخته شده است تا سالگرد ماموریت اولین فرود انسان روی کره ماه جشن گرفته شود.

این مجسمه‌ها متعلق به فضانوردان این ماموریت یعنی "نیل آرمسترانگ"( Neil Armstrong)،"باز آلدرین"( Buzz Aldrin) و" مایکل کالینز"( Michael Collins) هستند.

 یک مجسمه جداگانه هم از آرمسترانگ در لباس فضانوردی ساخته شده است. مجسمه نشان این ماموریت که تصویر یک عقاب روی ماه است نیز در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفت.

مجسمه یک گاو کره‌ای و گوساله نیز در کنار مجسمه‌های ماموریت آپولو دیده می‌شود.در ساخت این مجمسه بیش از هزار کیلوگرم کره به کار رفته است.

مقامات برگزاری این نمایشگاه اعلام کرده‌اند که ساخت مجسمه‌ها یک احترام ویژه برای "آرمسترانگ" است.  کسی که خود در ایالت اوهایو متولد شد.

انتظار می‌رود که حدود ۵۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند تا علاوه بر تماشای این مجسمه‌ها نسبت به نقش ایالت اوهایو در صنعت لبنیات نیز آگاهی یابند.

بازدیدکنندگان می‌توانند میان تماشای مجسمه‌های کَره‌ای از محصولات لبنی همچون بستنی، نوشیدنی شِیک، ساندویچ پنیر و شیر استفاده کنند. جالب است بدانید که نیل آرمسترانگ پس از ترک ناسا در سال ۱۹۷۱ میلادی، در اوهایو یک مزرعه محصولات لبنی خریداری کرد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا