ژل های لاغری در کاهش وزن بی تاثیرند

در حالی که هر سه روش مذکور نه تنها مفید نیستند بلکه در بسیاری از موارد همراه با عوارض بیشمار نیز هستند. عادل ملک نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این زمینه گفت: برخلاف تصور بسیاری از مردم، درمان چاقی ابتدا از ذهن آغاز می شود؛ تا زمانی که شیوه زندگی، عادت های رفتاری و غذایی مردم تغییر نکند، آنها نمی توانند به تناسب اندامی مناسب دست پیدا کنند. افراد چاق باید سبک زندگی شان را به طور جدی تغییر دهند.

این پزشک جراح افزود: چاقی و اضافه وزن هرگز با طی کردن دوره های کوتاه مدت و سخت از بین نخواهد رفت. رژیم غذایی، فعالیت های ورزشی، استفاده از داروها و ژل های لاغری، هر چقدر هم عالی و موثر باشند اما تنها محدود به همان زمان گذرا و کوتاه هستند بنابراین باید اندیشه افراد چاق را نسبت به انجام عادت ها و رفتارهای تازه و همیشگی سوق داد.

وی به مهر گفت: اغلب چاقی و اضافه وزن به علت چند عادت نادرست در افراد به وجود می آید؛ نوع شیوه زندگی، رفتار و امیال غذایی باید در ذهن افراد کنترل شود.

به گفته وی، اغلب افرادی که تاثیر رژیم غذایی را بیشتر از اثرگذاری ذهن می دانند، به علت تاثیرات محیطی یا گفته های دیگران ظرف مدتی کوتاه به راحتی رژیم غذایی یا حتی ورزش را کنار می گذارند و به روش قدیمی خود روی می آورند؛ بی شک بازگشت به مسیر پیشین، فرد را به حالت قبل باز می گرداند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا