قطب شمال، هدف جدید گردشگران

سیناپرس: هزینه مشارکت در این سفر بر اساس نوع اتاق ها و امکانات درخواستی بین بیست تا یکصد و پنجاه هزار دلار برای هر مسافر هزینه در بر دارد و مدت زمان آن یک ماه پیش بینی شده است که طی آن ، مسافران با کشتی قطب پیما تا انتهای اقیانوس منجمد سفر خواهند کرد.

 

 

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در سال 2016 بیش از نهصد مسافر ماجراجو و البته ثروتمند به وسیله کشتی مسافرتی مخصوصی که  Crystal Serenityنام دارد، نام خود را به دلیل شرکت در نخستین و بزرگترین سفر گردشگری به قطب شمال از طریق مسیر شمال غربی در تاریخ ثبت خواهند کرد. ورودی این مسیر دریائی در شمال قاره آمریکا قرار دارد و برای قرون متمادی هیچ دریانوردی امکان گذر از آن را پیدا نکرده بود .

Thomas Mazloum معاون اجرائی این پروژه در این زمینه اعلام کرد: البته در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، تعدادی کشتی های اکتشافی – علمی توانسته بودند وارد این مسیر شده و خود را به مناطق قطبی برسانند. هدف ما انجام کاری متفاوت و خاص است، به همین دلیل این سفر با این تعداد مسافر و هدف گردشگری برای نخستین بار در تاریخ صورت می گیرد و نکته بسیار با اهمیت در این زمینه ، وجود 800 الی 900 مسافر در این کشتی است.

 

Tim Soper  از دیگر مسئولین این پروژه می گوید : اصلی ترین وظیفه ما تامین امنیت و آسایش مسافران و تدارک دیدن لحظاتی خوب برای آنهاست. ما در سال 2012 تجربه این کار را در مقیاسی کوچکتر داشتیم که 250 مسافر را توسط یک کشتی با نام The world به قطب شمال بردیم. اما این پروژه دارای مقیاسی بزرگتر و مسیر دشوارتری است که البته با توجه به تدارکات دیده شده، به هیچ عنوان دغدغه و نگرانی خاصی برای این سفر نخواهیم داشت.

تاکنون تعدادی از کابین ها و آپارتمان های این کشتی برای سفر ماجراجویانه قطبی رزرو شده است و استقبال از این سفر پر هیجان با توجه به قیمت بالای آن، از سوی مسئولین پروژه امیدوارکننده ارزیابی می شود. 

منبع: cnn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا