در فرانسه؛

استخوانی از دایناسور ۱۴۰ میلیون ساله کشف شد

کد خبر : 93287 شنبه 05 مرداد 1398 - 09:26:27

دانشمندان استخوان ران یک دایناسور را در فرانسه کشف کرده اند. به گفته دانشمندان این استخوان ۲ متری به یک ساروپود گیاهخوار تعلق دارد که حدود ۱۴۰ میلیون سال قبل در زمین می زیسته است.

دانشمندان اعلام کرده اند استخوان ران یک دایناسور عظیم را در هفته جاری در فرانسه کشف کرده اند.

دیرین شناسان فرانسوی هنگام حفاری در سایتAngeac-Charente واقع در جنوب غربی این کشور این استخوان فمور ۲ متری را کشف کرده اند. طی سال‌های اخیر بقایای برخی از بزرگترین حیوانات جهان در این منطقه کشف شده است.

استخوان کشف شده زیر لایه‌ای ضخیم از گل قرار داده است. دانشمندان معتقدند این استخوان به یک ساروپود تعلق دارد. این دایناسور گیاهخوار گردن و دمی بلند داشته و همچنین حدود ۱۴۰ میلیون سال قبل و در عصر ژوراسیک در نقاط مختلف زمین می زیسته است.

دانشمندان علاوه بر استخوان ران، یک استخوان لگن نیز در فاصله کمی از آن کشف کرده اند. «رونان آلاین» یکی از دیرین شناسان «موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس» در این رابطه می‌گوید: این یک کشف بزرگ است. ما از وضعیت حفظ این استخوان طی سالیان واقعاً شگفت زده شدیم. این دایناسور احتمالاً ۴۰ تا ۵۰ تن وزن داشته است.

دانشمندان از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون بیش از ۷۵۰۰ فسیل ۴۰ گونه حیوان مختلف را در منطقه Angeac-Charente کشف کرده اند.