اضافه شدن یک بند جدید به آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی

دکتر شیوا نظری با اشاره به تعریف دانش پژوهی آموزشی، گفت: دانش‌پژوهی آموزشی یک فعالیت دانشورانه و نوآوری آموزشی است که با اهداف، متدولوژی مشخص و مبتنی بر شواهد و آماده‌سازی مناسب باید در معرض نقد دیگران قرار گیرد و همچنین نتایج آن در جامعه انتشار پیدا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آئین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیئت‌علمی بند دانش‌پژوهی در آئین‌نامه ارتقا گنجانده شده است، گفت: اعضای هیات‌علمی می‌توانند علاوه بر چاپ مقالات برای ارتقا از دانش‌پژوهی استفاده کنند، به این صورت که کارهای نوآورانه آموزشی خود را یادداشت و مانند یک پروپوزال آماده کنند و در نهایت در قالب یک مقاله در معرض نقد و بررسی دیگران قرار دهند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: با بررسی مقاله در کمیته‌های دانش‌پژوهی دانشگاهی، امتیازاتی برای ارتقا از مراحل مختلف استادیاری، دانشیاری و استادی تعلق می‌گیرد. این آئین‌نامه جدیدی از سال ۱۳۹۶ در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا شده و کمیته‌های دانش‌پژوهی بر اساس آن در مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

نظری در پایان با اشاره به برگزاری سمینار تحت وب دانش پژوهی آموزش، گفت: با توجه به اینکه "دانش پژوهی" یا "نوآوری آموزشی" فعالیت جدیدی بوده و همچنین دانشگاه‌ها و وزارت خانه در رابطه با ترویج اعضای هیأت علمی به نوآوری آموزشی مصمم هستند، در همین راستا کمیته نظارتی تشکیل شده که طی آن مراکز توسعه دانشگاه‌ها باید نسبت به آموزش اصول آن به اعضای هیأت علمی در قالب برگزاری کارگاه و سمینار اقدام کنند.

منبع: ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا