صنعت حمل‌ونقل با مشارکت بازیگران این عرصه هوشمند می‌شود

معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی در همایش بررسی راهکارهای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل با تشریح ماموریت و چشم انداز این ستاد گفت: رسالت اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از موضوعات فناورانه و توانمندسازی و تسهیل فعالیت استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

سیدجلال موسوی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد با تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل همکاری و از طرح‌های فناورانه حمایت کند.

به گفته وی، ستاد در حوزه‌های فضایی، هوایی، دریایی، ریلی و خودرویی اقدام به شناسایی نیازهای جامعه کرده است و با ارزیابی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان سعی در ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به حمل و نقلی بهتر برای عموم جامعه دارد.

در ادامه همایش، مسئول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز  با ارائه برنامه‌های ستاد در حوزه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل به نقش و جایگاه بازیگران اصلی این حوزه پرداخت و نقشه راه ستاد برای رسیدن به حمل و نقلی هوشمند و بهتر در کشور را تشریح کرد.

شهاب خدامرادی افزود: ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح ها و ایده های مرتبط با این حوزه استقبال می کند.

به گفته وی، سامانه حمل و نقل هوشمند شامل فناوری و وسایل روز مانند دوربین دیجیتال، دستگاه‌های موقعیت‌یاب ماهواره‌ای و الگوریتم‌های هوشمند برای بهبود وضعیت حمل و نقل، ترافیک، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و بسیاری از موارد دیگر است که امروزه جایگزین روش های گذشته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا