اپل یکی دیگر از مهندسان مهم تسلا را جذب کرد

واقعا هیچ کس جز مسئولان بلند مرتبه اپل نمی‌داند که اپل برای توسعه خودروهای خودران چه برنامه‌ای دارد، اما به نظر می‌رسد می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افراد مناسبی را در این راه به خدمت می‌گیرد.

اپل یک نام بزرگ دیگر را از رقیب بالقوه خود ربوده است. "استیو مک‌مانوس" معاون پیشین مهندسی در تسلا به تازگی به اپل پیوسته است.

مک‌مانوس مسئول مهندسی طراحی داخلی خودروهای تسلا بوده است و همچنین برای دیگر شرکت‌های بزرگ در صنعت خودرو مانند استون مارتین، جگوار، بنتلی و لندرور کار کرده است.

او اکنون مدیر ارشد اپل شده است. این انتقال اولین بار توسط شبکه خبری بلومبرگ ذکر شد و تغییرات پروفایل لینکداین مک‌مانوس نیز آن را تایید کرد.

مدتی است که شایعه شده است اپل به عنوان بخشی از پروژه خودروی برقی "پروژه تایتان" در حال کار روی توسعه و ساخت خودروی خودران مخصوص خود است. اخیرا این شرکت در بخش خودرو فعالیت بیشتری داشته است و ماه گذشته نیز استارتاپ "درایو.ای‌آی"(drive.ai) را که توسعه فناوری خودران را در دستور کار داشت، خرید.

استخدام مک‌مانوس می‌تواند نشانه این باشد که اپل قصد دارد خودروی خودران خود را در آینده طراحی کند یا این که با توجه به ترک اپل توسط "جانی آیو" طراح مشهور اپل، این شرکت قصد دارد از مهارت‌های طراحی مک‌مانوس در محصولات جدید اپل استفاده کند.

در حالی که مبادله مهندس بین اپل و تسلا یک اتفاق عادی است، استخدام فردی در چنین سطح اجرایی، تحلیلگران را به این فکر انداخت که شاید این دو شرکت به دنبال اجرای نوعی پروژه مشترک هستند.

سال گذشته نیز دو متخصص دیگر شامل "مایکل شوکوتش" رئیس سابق بخش موتورهای الکتریکی تسلا و "داگ فیلد" معاون سابق مهندسی تسلا در سال گذشته از تسلا به اپل پیوستند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا