رنگ نانویی با قابلیت جذب دی‌اکسیدکربن از هوا تولید شد

یک شرکت بریتانیایی موفق به ارائه رنگی شده که از آن می‌توان برای جلوگیری از تغییر آب و هوای زمین استفاده کرد. این اولین رنگ تجاری حاوی گرافن در بریتانیا بوده که به ادعای تولیدکنندگان آن می‌تواند ترکیبات کربنی را جذب کند.

براساس اطلاعات منتشر شده، یک مترمربع از این رنگ روی دیوار می‌تواند در طول عمر خود ۱۲۰ گرم دی‌اکسیدکربن را از اتمسفر جذب کند. یک سطل ۱۵ لیتری از این رنگ قادر به جذب بیش از ۱۰ کیلوگرم دی‌اکسیدکربن در سال است که این مقدار جذب برابر با سه درخت به وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

گرافن ماده‌ای غیرسمی از جنس کربن است که استحکام ساختاری بالاتری نسبت به فولاد داشته و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز برخوردار است. این ماده هدایت الکتریکی بالایی دارد به طوری که ۱۰۰۰ برابر رساناتر از مس است.

به گفته مسئولان این شرکت، رنگ گرافنی موجب بهبود هدایت گرما در ساختمان شده و می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند به طوری که میزان انرژی مورد نیاز برای گرم کردن یا سرد کردن فضای ساختمان کاهش می‌یابد. همچنین این رنگ به بهبود کیفیت هوا و کاهش رطوبت اتاق کمک می‌کند.

این محصول از سوی سازمان‌های مختلف نظارتی به‌عنوان یک محصول سبز و زیست‌سازگار انتخاب شده است. پاتریک فلوکس، مدیرعامل شرکت گرافن می‌گوید: «مواد تجدیدپذیر طبیعی از عناصر بسیار مهم در نوسازی ساختمان‌ها و ساخت سازه‌های جدید هستند. سازه‌هایی که با این نوع مواد ساخته شوند به دولت‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند به اهداف کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای و به صفر رساندن آن تا سال ۲۰۵۰ برسند. جذب دی‌اکسیدکربن، تنظیم دما و رنگ‌های ذخیره‌کننده انرژی از جمله اولین راهکارهای قابل اجرا برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند. ما انتظار داریم طی دو سال آینده با معرفی این محصولات به پیمانکاران و خرده فروش‌ها بتوانیم مقابله با گرمایش زمین را با استفاده از این نوع محصولات آغاز کنیم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا