پرتاب ماهانه ماهواره‌های مخابراتی وان وب آغاز شد

«گرگ وایلر» موسس و مدیر اجرایی وان وب گفت: این شرکت برای ارسال این ماهواره‌ها به مدار زمین  27 ماموریت با راکت سایوز دارد که توسط شرکت اروپایی «آریان اسپیس» انجام می‌شود.

وی افزود: این بهترین موشکی است که می‌توان برای کیفیت، قیمت و قابلیت‌های مورد نظر ما پیدا کرد. در حال حاضر این راکت‌ها از فلوریدا پرتاب نخواهند شد.

مقامات شرکت وان وب تاکید کردند که وان وب یک شرکت تجاری و به دنبال سودجویی است، اما همچنین مأموریت دارد که دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای بخش هایی از جهان که دسترسی به آن‌ها دشوار است، فراهم کند.

این شرکت قصد دارد تا با همکاری با مدارس کشورهای در حال توسعه، به آن‌ها کمک کند تا از اتصال به اینترنت بهره‌مند شوند.وان وب در نهایت قصد دارد دو هزار ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.

پروژه اینترنت جهانی وان‌وب، برنامه‌ای بزرگ است که به پروژه شرکت رقیب یعنی اسپیس‌ایکس شباهت دارد. اسپیس‌ایکس نیز قصد دارد با استفاده از یک شبکه‌ ماهواره‌ای بسیار بزرگ، پوشش جهانی اینترنت را فراهم کند. پروژه این شرکت که تحت عنوان «استارلینک» شناخته می‌شود، از لحاظ ابعاد از پروژه OneWeb بزرگتر است. این شرکت قصد دارد دو شبکه‌ی ماهواره‌ای را در فضا قرار دهد که در مجموع متشکل از ۱۲۰۰۰ ماهواره هستند. در فوریه سال ۲۰۱۸، شرکت اسپیس‌ایکس، دو ماهواره آزمایشی اولیه‌ی پروژه‌ی استارلینک را به‌منظور اعلان مالکیت بخشی از طیف موج رادیویی به فضا پرتاب کرد؛ محدوده فرکانسی که اسپیس‌ایکس می‌تواند برای برقراری ارتباط با ماهواره‌های خود از آن استفاده کند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا