کانون‌های فناوری در تهران راه اندازی می‌شود

محمود نیکو مدیرعامل خانه فرهیختگان علم و فرهنگ و دبیرکل پویش فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم، روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با همکاری وزارت صنعت و معدن، وزارت علوم و سازمان فرهنگی شهرداری تهران در نظر داریم در مناطقی از شهر تهران کانون‌هایی را با هدف ترویج و آموزش فناوری بر اساس آمایش منطقه‌ای و ظرفیت آن منطقه تأسیس کنیم که فعالیت اصلی این کانون در گام نخست ترویج فناوری است که بتواند فناوری را بین مردم آن منطقه و حتی در سطح محله ترویج دهند و به این سمت بروند که کانون فعالیت توانمندسازی نیز دارد.

وی بیان کرد: راه اندازی این کانون‌ها در فاز دوم اجرایی پویش فناوری‌های دانش بنیان و مردم، از شهریور ماه امسال برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده است.

نیکو افزود: بعد از برگزاری نمایشگاه فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم در شهریورماه، به صورت آزمایشی تعدادی از این کانون‌ها در برخی مناطق تهران تأسیس می‌شود، این برنامه تحت عنوان شبکه مروجین فناوری‌های راهبردی کشور است که بر اساس هر حوزه فناوری، کانونی در یکی از مناطق شهری برپا می‌شود.

مدیرعامل خانه فرهیختگان علم وفرهنگ بیان کرد: برنامه اصلی کانون این است که بتوانیم استارتاپ‌هایی را که در یک منطقه وجود دارد بر اساس اولویت‌های پژوهشی کشور و نیازهای کشور در کانون‌ها توانمند کنیم و به نهادهای اقتصادی کشور جهت توسعه کسب و کار و گرفتن حمایت معرفی نمائیم.

وی یادآور شد: راه اندازی دبیرخانه اقتصاد دانش‌بنیان گام دوم انقلاب نیز یکی دیگر از برنامه‌های این پویش است و این دبیرخانه به عنوان بازوی علوم انسانی این پویش است، فعالیت این دبیرخانه به این صورت است که بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را بین فعالان حوزه دانش بنیان ترویج دهد و اینکه بتواند دانشجویان و فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان را با مبانی و مفاهیم انقلاب آشنا کند.

نیکو ادامه داد: این دبیرخانه در نظر دارد که از طریق هیأت‌های مذهبی، تعاونی‌های مسجد بنیان و تعاونی دانش بنیان را شکل دهیم، به این صورت که جامعه مذهبی خود را به این سمت سوق دهیم که به دانش بنیان‌ها کمک کنند و وظیفه دبیرخانه این است که با همکاری نهادهای انقلابی و دولتی، فعالیتی را انجام دهیم که از جنبه علوم انسانی دانشجویان و فعالان این حوزه را تقویت کنیم.

مدیرعامل خانه فرهیختگان علم وفرهنگ افزود: در این کانون‌ها همه نهادهای دولتی توان آموزشی و ترویجی خود را ارائه می‌کنند، این توان‌ها به صورتی شبکه‌سازی می‌شود تا از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود، ما سعی داریم که دانشجویان و فارغ التحصیلان را با دانش بنیان و اولویت های پژوهش آشنا کنیم.

وی یادآور شد: فعالیت عمده کانون، ترویج با رویکرد شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا