جزیره ای که ساکنانش فک های دریایی هستند

 جزیره ای در میان اقیانوس که ساکنانش فک های دریایی هستند که با بدن های تنبلشان روی سنگ های صیقلی جزیره که با امواج اقیانوس تبدیل به آبشاری کم عمق می شود؛ سر می خورند و استراحت می کنند.

جزیره فک های دریایی در نزدیکی کیپ تاون در آفریقای جنوبی قرار دارد. این جزیره ساکنان دیگری هم دارد که آن ها سکونت دائمی در جزیره ندارند. گونه های مختلف پرندگانی که اغلب زندگی مسالمت آمیزی با صاحبان این جزیره دارند. این جزیره باریک 800 متر طول و 50 متر عرض دارد، جزیره ای سنگی و فاقد پوشش گیاهی است.

بزرگترین دشمن فک ها، کوسه های سفید هستند که در مقاطعی از سال به آن ها حمله می کنند و شکار برایشان در این جزیره کار سختی نیست. با این حال هنوز هم نزدیک به 75 هزار فک در این جزیره زندگی می کنند. در طول زمستان، کوسه های سفید بزرگ در اطراف جزیره کمین می کنند و تماشای شکار شدن فک ها توسط کوسه ها برای گردشگران جذابیت خاصی دارد، جاذبه تماشای بخشی از زندگی و چرخه طبیعت. فصل اصلی زاد و ولد فک ها در ماه های نوامبر و دسامبر است و هر سال نزدیک به 20 هزار فک به جمعیت فک ها اضافه می شود، البته حضور کوسه ها این جمعیت را تعدیل می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا