گزارش ویدئوئی از خودروی پرنده

این خودروی پرنده برای نخستین بار در نمایشگاه صنایع پیشرو در شهر وین به صورت رسمی معرفی شده  و بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این خودرو ، موتور آن با گازوئیل معمولی کار کرده و علاوه بر قدرت پرواز ، قادر به انجام کلیه فعالیت های یک خودروی معمولی است. این خودروی پرنده بر روی زمین می تواند مانند سایر خودرو ها در پارکینگ های استاندارد توقف کرده یا در جاده های معمولی تردد کند . این خودرو دارای بال ها و صندلی های تاشو و جمع شونده است .

خودرو پرنده در شرایط پروازی قادر به طی مسافتی بالغ بر 700 کیلومتر و در شرایط زمینی و به حالت خودروی معمولی قادر به طی مسافتی در حدود 875 کیلومتر است. حداکثر سرعت پیش بینی شده برای این خودرو در جاده های زمینی نیز 160 کیلومتر بر ساعت است .

این خودروی پرنده برای شروع پرواز نیاز به سطح صاف به طول چند صد متر دارد که این سطوح می توانند شامل چمنزار ، دشت های صاف و یا جاده های اسفالت شده باشند .

بر اساس پیش بینی کارشناسان این خودرو تا چند سال آینده امکان تولید انبوه را پیدا خواهد کرد و قیمت پیش بینی شده برای خودروی پرنده نیز در حدود 280 هزار دلار تخمین زده می شود .

Stefan Klein یکی از سازندگان این خودرو در این باره گفت : ” ایده اولیه ساخت خودرو پرنده در حدود بیست و پنج سال پیش در گاراژ شخصی من مطرح شد . “

این خودروی جدید نیاز به تجهیز به تمامی وسایل استاندارد و ایمنی خودرو ها و هواپیماها را دارد و بر اساس اظهارات تیم سازنده ، امکاناتی مانند ناوبری اتوماتیک ، چتر نجات و تجهیزات الکترونیکی هوانوردی در آن تعبیه شده است .

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایروموبیل نخستین خودرو پرنده محسوب نمی شود و پیش از این در آمریکا یک خودروی پرنده ساخته شده بود که  ادعا می شود قادر به تغیر شکل از حالت هواپیما به خودرو و بالعکس در مدت یک دقیقه است.

ترجمه: احسان محمدحسینی – فاطمه کردی

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا