روز تقریب پی

  • روز تقریب پی

دو روز از سال است که برای ثابت ریاضی π  (پی) جشن گرفته می‌شود. روز پی ۱۴ مارس (در نگارش آمریکایی ۳/۱۴) است و از آن‌جا که سه رقم نخستِ پی را دربردارد، این نام را گرفته‌است.در سال ۲۰۰۹ مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از اختصاص روزی برای عدد پی پشتیبانی کرد.

روزدیگر  تقریب پی ۲۲ ژوئیه است. این نام‌گذاری، به‌دلیل تقریب مشهورِ ارشمیدس از π  است که ۲۲/۷ (۲۲ تقسیم بر ۷) بوده‌است. از دیدِ ریاضی، هر دو روز به‌خاطر گنگ بودنِ پی، روزِ تقریب هستند. معمولاً ۲۲ ژوئیه در کشورهایی جشن گرفته می‌شود که در نگارش تقویم شان، ابتدا روز و سپس ماه می‌آید (ماه/روز)، و ۱۴ مارس در کشورهایی که ماه و سپس روز را می‌نویسند (روز/ماه) بزرگ داشته می‌شود.

  • تولد گوستاو لودویگ هرتس

گوستاو لودویگ هرتس متولد 22 ژوئیه 1887  بود. وی فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1925 برای کشف قوانین برخورد الکترون‌ها به اتم  است که در  30 اکتبر 1975 درگذشت.

  • تولد سلمان آبراهام واکسمان

سلمان آبراهام واکسمان متولد 22ژوئیه 1888 بود . وی  بیوشیمیست و مخترع اوکراینی- آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی- پزشکی 1952 برای کشف 20 آنتی بیوتیک و تحقیقاتی که منجر به کشف استرپتومایسین شد  که در  16 اوت 1973درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا