حمایت ایران از تولید داروهای انسانی و حیوانی

سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره اظهارداشت: توجه به حوزه بیوتکنولوژی و ایده پردازی جوانان در حوزه داروهای انسانی، حیوانی و واکسن های مربوطه از جمله کارهای بزرگی است که نتایج آن بعدها به ثمر می رسد. این جوانان می توانند پس از گذشت مدتی، شرکت داشته باشند و با یافتن سرمایه گذار مناسب، تولید کننده شوند.

وی افزود: هم اکنون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور برنامه های ویژه برای مقابله با تحریم ها به ویژه در بحث بیوتکنولوژی دارد و به زودی نیز حمایت های خوبی به روی حوزه داروها، واکسن های دام و طیور اعمال می کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: گرچه هم اکنون در حوزه بیوتکنولوژی صاحب مقام نخست در منطقه هستیم و شرکت های فعال خوبی نیز در این زمینه داریم اما امیدواریم بتوانیم وابستگی کشور از داروها و واکسن های خارجی را رفع کنیم.

به گفته وی، سالانه ۶۰۰ میلیون دلار مواد موثره دارویی در حوزه انسانی به کشور وارد می‌ شود که می توان با اجرای طرح ها و برنامه های این معاونت، 80تا 90 درصد از این مواد را به تولید داخل برسانیم.

وی در پایان به ایسنا گفت: پروبیوتیک ها از برنامه های جدی ماست که از سال گذشته آغاز شده است. نتایج آن نیز به زودی اعلام می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا