تمرکز روی استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان

حضور شرکت‌هایی که فناوری های جدیدی مانند اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ(بیگ دیتاها)، فناوری های فضایی، هوش مصنوعی و فناوری‌هایی که در لبه فناوری‌های نو قرار دارند را ارائه می کنند به وضوح مشاهده می شود.

این رویداد شامل بخش های متعددی است که این دوره از برگزاری الکامپ را از دوره های دیگر متمایز کرده است. در بخش الکامپ جابز، شرکت‌هایی که به نیروی انسانی در این حوزه نیاز دارند، با متخصصان و افراد جویای کار ارتباط گرفته و قطعا این بخش می تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

شاید بتوان یکی از ویژگی های بارز این دوره از برگزاری الکامپ را حضور کمرنگ شرکت های بزرگ و غول های فناوری کشور که همواره به عنوان پیشران اقتصاد آی تی ایران تلقی می شوند، دانست. 

در بخش توان تک نیز شرکت‌هایی که توسط توان یابان راه اندازی و مدیریت می‌شوند و یا شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که به وسیله فناوری اطلاعات به توان یابان خدمات ارائه می‌کنند، معرفی می شوند. بخش الکامپ تاکز نیز مکانی برای سخنرانی افراد نوآور و باتجربه در این حوزه است تا سایرین بتوانند از تجربیات آنها استفاده کنند.

بخش الکامپ استارز نیز که به معرفی استارتاپ ها می پردازد، یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه است برخی از استارت آپ ها تسهیلاتی را برای جلب بازدیدکنندگان خود در نظر گرفته اند. حضور پررنگ شتابدهنده ها در این نمایشگاه نیز یکی دیگر از ویژگی های مثبتی است که به چشم می خورد.

علاوه بر این، تمرکز بر ایران هوشمند و تهران هوشمند که اولی توسط وزارت ارتباطات و دیگری توسط سازمان فاوای شهرداری مطرح شده است از مواردی است که در این نمایشگاه بسیار به آن پرداخته شده است.

با توجه به تمرکز الکامپ 98 به حضور استارت آپ ها قطعا این رویدا می تواند برای آنها نقطه آغازی باشد. چراکه صاحبان ایده در این نمایشگاه می‌توانند با سرمایه گذران این حوزه به صورت مستقیم ارتباط بگیرند و ایده و محصول خود را برای سرمایه گذاری و توسعه آن معرفی کنند.

شاید بتوان یکی از ویژگی های بارز این دوره از برگزاری الکامپ را حضور کمرنگ شرکت های بزرگ و غول های فناوری کشور که همواره به عنوان پیشران اقتصاد آی تی ایرن تلقی می شوند، دانست.

درست است که این اتفاق به دلیل تمرکز رویداد این دوره بر روی استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان بوده است اما، نباید از این نکته غافل ماند که این شرکت های بزرگ هستند که می توانند شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را کمک کرده و آنها را به حرکت درآورند.

بر اساس این گزارش، شناسایی نوآوری و ایده برتر، طراحی و غرفه سازی برتر، ارائه جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری، ایجاد بخش الکامپ استارز و توان تک، ارائه های قوی در الکامپ تاکز، شرکت برتر در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و کارآفرینی، برترین خدمت دولت الکترونیکی و… از محور‌هایی اصلی ارزیابی در این نمایشگاه تلقی می  شود.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا