بدافزار رژیم صهیونیستی اطلاعات شخصی کاربران را هک می کند

طبق گزارشی جدید یک شرکت رژیم صهیونیستی می تواند اطلاعات شخصی کاربران در آمازون، اپل، فیس بوک، گوگل و مایکروسافت را هک کند.

شرکت NSO Group می تواند به طور مخفیانه اطلاعات افراد را از سرور شرکت های بزرگ فناوری سرقت کند و به این ترتیب اطلاعات مکانی، تصاویر یا پیام های آنها را ردیابی کند. این شرکت به دلیل ارائه بدافزار «پگاسوس» مورد انتقادات زیادی قرار گرفته بود.

اکنون طبق اسنادی که به دست آمده این بدافزار مخصوص موبایل توسعه یافته و می تواند اطلاعاتی فراتر از آنچه در سرویس ابر تلفن هوشمند ذخیره شده را جمع آوری کند.

اسناد موجود سوالات مهمی را درباره اقدامات امنیتی شرکت های فناوری به وجود آورده است. در حال حاضر میلیاردها کاربر به محصولات و سرویس های این شرکت ها اعتماد کرده و اطلاعات شخصی خود را در آنها ذخیره کرده اند.

البته NSO ترویج هرگونه ابزار هک یا کنترل گسترده در سرویس های ابر را رد کرده است. اما به طور خاص توسعه قابلیت های ذکر شده در اسناد به دست آمده را رد نکرده است.

طبق اسناد به دست آمده قابلیت جدید پگاسوس شامل کپی کردن کلید های احراز هویت سرویس هایی مانند گوگل درایو، فیس بوک مسنجر و آی کلود از طریق موبایل است.

این بدافزار روی آخرین نسخه های آیفون و موبایل های اندروید نیز کار می کند و اجازه دسترسی مداوم به اطلاعاتی را می دهد که از لپ تاپ، تبلت و موبایل در سرویس ابر ذخیره می شود. حتی پس از آنکه بدافزار پگاسوس از موبایل حذف شود، دسترسی به اطلاعات سرویس های ابر کاربر متوقف نمی شود.

طبق اطلاعات فایننشال تایمز این شرکت اسرائیلی مشغول بازاریابی بدافزار در سال جدید است.

در همین راستا آمازون اعلام کرده هیچ نشانی از چنین بدافزاری در سیستم های خود کشف نکرده است. فیس بوک نیز اعلام کرده مشغول بررسی این ادعا است. از سوی دیگر مایکروسافت از کاربران خود خواسته تا دستگاه هایشان را در وضعیت سالم حفظ کنند. گوگل اعلام کرده نشانی از دسترسی به حساب های کاربری گوگل یا سیستم های آن مشاهده نکرده اما به تحقیق در این باره ادامه می دهد. در این میان فقط اپل به طور واضح اعلام کرده احتمال دارد بدافزار NSO در برخی از دستگاه های مبتلا به آن وجود داشته باشد.

اپل در نامه ای به روزنامه فایننشال تایمز نوشته است: هرچند برخی بدافزارهای گرانقیمت برای حمله به اشخاصی خاص استفاده می شوند اما گستره آنها بسیار محدود است و تصور نمی کنیم این حملات در مقیاس وسیع کارآمد باشد.

این در حالی است که چندی قبل نیز همین منبع خبری افشا کرد NSO با سواستفاده از واتس آپ اطلاعات برخی کاربران را سرقت می کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا