مرحله پایانی نهمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار شد

مسابقه ملی فناوری نانو، بزرگ‌ترین رقابت دانشجویی در حوزه فناوری نانو است که هر ساله زیرنظر این ستاد برگزار می‌شود، مرحله اول نهمین دوره از این رقابت در اردیبهشت‌ماه به صورت آنلاین برگزار شد و برگزیدگان آن به مرحله دوم مسابقه راه یافتند.

از مجموع چهار هزار و ۱۰۳ شرکت‌کننده در مرحله اول مسابقه ملی فناوری نانو، هزار و ۷۰۳ نفر حائز شرایط شرکت در مرحله دوم مسابقه شدند، این مرحله، دیروز جمعه ۲۸ تیرماه در ۲۸ استان کشور برگزار شد، داوطلبان در این مرحله به ۱۰۰ سوال تستی در مدت زمان ۱۳۰ دقیقه پاسخ دادند، ۱۰ برگزیده اول مسابقه ملی نانو علاوه بر برخورداری از جوایز مادی و معنوی، از امتیازات بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد ،۱۰۰ نفر از برگزیدگان مسابقه نیز می‌توانند با شرکت در نانواستارت‌آپ، برنامه حمایت از ایده‌های نو، در مسیر کارآفرینی در حوزه نانو گام بردارند.
این افراد با انتخاب یک ایده فناورانه، در مسیر توسعه یک محصول نانویی گام می‌دارند و به کمک تیم خود، به سمت تشکیل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه نانو حرکت می‌کنند.
علاقه‌مندان همچنین می‌توانند با شرکت در مسابقه ملی نسبت به اخذ گواهی توانمندی تدریس نانو اقدام کنند، این افراد برای دستیابی به این گواهی، باید حداقل درصد موردنیاز را در آزمون کسب کنند و تمایل خود را با پاسخ به سوال مربوطه اعلام کنند.
شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، اردبیل، تبریز، ارومیه، بوشهر،، یزد، شهرکرد، همدان، بندرعباس، اهواز، اراک، زنجان، شاهرود، شیراز، قزوین، قم، سنندج، زاهدان، کرمان، کرمانشاه، اسفراین، بابلسر، شاهین‌شهر، دهلران، بناب، کاشان، رشت، گرگان از جمله حوزه‌های مسابقه ملی فناوری نانو بودند و حوزه‌های شهر تهران نیز در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقر بود.
این مسابقه توسط بنیاد آموزش فناوری نانو، متصدی ترویج دانشجویی ستاد نانو و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه پیام نور، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و سایت آموزش فناوری نانو برگزار شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا