پوشک هوشمند به بازار آمد

شرکت‌های «پروکتر»( Procter) و «گامبل» (Gamble) که شرکت‌های مادر شرکت «پمپرز» به شمار می‌روند، این پوشک هوشمند را با همکاری شرکت «وریلی» (Verily) شرکت خواهر گوگل ابداع کرده‌اند.

این محصول که «لومی» (Lumi) نام دارد، همراه با دو بسته پوشک، دو حسگر قابل جدا شدن و قابل استفاده مجدد، یک دوربین مدار بسته Logitech و یک اپلیکیشن ارائه می‌شود.

حسگرهای قابل جدا شدن و قابل استفاده مجدد این محصول، هرگونه رطوبت را در پوشک کودک تشخیص می‌دهند و در صورت کشف ادرار یا مدفوع، به صورت خودکار به اپلیکیشن لومی در تلفن همراه والدین اطلاع می‌دهند. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند الگوهای خواب، تعداد دفعاتی که والدین به کودک خود غذا می‌دهند، رطوبت و دمای اتاق خواب کودک را کنترل کند و سپس داده‌های جمع‌آوری شده را به تلفن همراه کاربر ارسال کند. البته داده‌های شخصی تنها برای والدین ارسال می‌شود و از داده‌های کلی جمع‌آوری شده که شامل تمام اطلاعات گرفته شده از منابع مختلف به غیر از اطلاعات شخصی است، برای بهبود کیفیت کالا استفاده می‌شود. همچنین اطلاعات روزانه و هفتگی جمع‌آوری شده توسط این اپلیکیشن در صورت نیاز برای پزشک کودک نیز ارسال می‌شود.

هنوز قیمتی برای این پوشک هوشمند تعیین نشده است اما این پوشک اواخر سال میلادی جاری در آمریکا به فروش خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا