آنابولیک نخورید، نازایی می آورد

سید علی فاطمی در این خصوص اظهارداشت: امروزه توسط مربیان باشگاه های ورزشی مصرف داروی هورمونی آنابولیک تجویز و تبلیغ می شود. این درحالی است که مصرف این دارو علاوه بر نازایی و تحلیل غدد جنسی مردان، باعث بروز بیماری های مختلف نیز می شود.

وی افسردگی، بی قراری، خستگی، نوسانات خلق، افزایش اشتها، افزیش فشارخون، سکته، عوارض قلبی و بی خوابی را از جمله عوارض مصرف این داروی هورمونی عنوان کرد و گفت: افرادی که مرتب و طولانی مدت از این دارو استفاده کرده اند باید تحت نظارت و مشاوره پزشک، مصرف این دارو را کنار بگذارند.

این داروساز ادامه داد: هورمون رشد، از دیگر داروهایی است که گاهی اوقات ورزشکاران برای ارتقای عملکرد ورزشی خود به طور غیر قانونی در کنار داروی آنابولیک استفاده می کنند. استفاده از این دارو نیز برای مصارف غیر درمانی می تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی زیادی شود.

وی افزود: تورم مفاصل و سایر بخش های بدن( به علت افزایش تولید مایعات بین بافتی)، درد مفاصل و ماهیچه ها، و افزایش کلسترول خون از جمله عوارض استفاده از هورمون رشد است.

فاطمی در پایان به ایرنا گفت: توزیع هرگونه دارو و مکمل های ورزشی باید در داروخانه و تحت نظر دکتر داروساز انجام شود. خرید این اقلام در ورزشگاه ها و باشگاه ها، غیر قانونی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا