رشد 12 درصدی حضور استارت آپ ها در رویداد فناورانه کشور

تاثیر برگزاری این نمایشگاه در اقتصاد ایران بر کسی پوشیده نیست این رویداد موجب می شود تا سالانه دست اندرکاران و بازیگران توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال گردهم آمده و با بررسی فرصت‌های بازار به معرفی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه دهند.

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و گسترش اقتصاد زیست‌بوم فناوری کشور، قطعا با مشارکت فعال ذینفعان اقتصاد و تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف الکترونیک، کامپیوتر و حضور بازیگران و دست اندرکاران بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور امکانپذیر است، که برگزاری نمایشگاه های این چنینی، فرصت های بیشماری را برای فعالان و ذینفعان در این عرصه فراهم می کند.

الکامپ 98 در مساحتی حدود 30 هزار متر مربع برگزار شده است که نکته حائز اهمیت در برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال حضور پررنگ استارت آپ ها در این رویداد است. به گونه ای که حدود 500 استارت آپ در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ شرکت کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

سه دسته استارت آپ در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند دسته نخست استارت آپ های بالغ هستند، دسته ای دیگر که فقط با یک پنل در نمایشگاه حضور دارند و دیگری نیز با حضور در این رویداد به دنبال توسعه کسب و کارهای خود هستند.

ضمن اینکه یکی از بخش های جذاب رویداد امسال، «الکامپ ‌ترندز» است که به این نمایشگاه افزوده شده که بر اساس آن، شرکت هایی که در10 فناوری جدید مانند اینترنت اشیا، بیگ دیتاها، فضایی، هوش مصنوعی فعالیت می کنند و یا فناوری هایی که در لبه تکنولوژی قرار دارند را رائه می دهند، در سالنی مجزا در این بخش حضور دارند.

یکی دیگر از بخش های نمایشگاه الکامپ 98 «الکامپ تاکز» است که مکانی را برای سخنرانی افراد نوآور و باتجربه در حوزه IT فراهم آورده تا مردم بتوانند از تجربیات این افراد استفاده کنند.

در بخش «الکامپ جابز» نیز در راستای برقراری ارتباط موثر بین فارغ التحصیلان و شرکت‌ها فعالیت شده و برای افرادی که می‌خواهند در شرکت‌های ICT فعالیت کنند، بستر ارائه توانمندی‌های آنها فراهم می شود.

ضمن اینکه، سالن دولت هوشمند هم مانند سال های گذشته امکان معرفی آخرین دستاوردهای دستگاه های دولتی در این حوزه را فراهم آورده است.

الکامپ بزرگترین رویداد فناورانه کشور تلقی می شود که می تواند تمام صنایع را با خود درگیر کرده و فرصت خوبی است تا با مشاهده نقش فناوری اطلاعات را در صنایع کشور به رونق کسب و کار و اشتغال و در نهایت توسعه و رفاه بیشتر مردم کمک شود.

بر اساس این گزارش، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ تهران در تاریخ  27 تا 30 تیر ماه 98 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا