شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج بررسی می شود

در حالیکه معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این در رابطه با انتقال دانشجویان پزشکی از خارج کشور به دانشگاه های داخلی گفته بود ملاک‌های پذیرش دانشجویان ایرانی برای انتقال به دانشگاه‌های داخل بر اساس معیارها و استانداردهای بین‌المللی است و ما نمی‌توانیم پذیرش این افراد را قبول کنیم، به تازگی از شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج کشور به دانشگاه‌های داخلی سخن گفته است.

 باقر لاریجانی دراین باره گفت: دانشجویان علوم پزشکی که قبل از ژانویه ۲۰۱۹ برای تحصیل به خارج از کشور رفتند، پس از گذراندن واحدهای مشخص و در صورت داشتن شرایطی مانند دانشگاه معتبر، نمره‌های قابل قبول و معدل می‌توانند به دانشگاه های داخل کشور منتقل شوند.

آمارها حکایت از آن دارد که حدود ۱۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور داریم که ۷ هزار نفر از آنها در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت مشغول تحصیل هستند. بر اساس اظهارات مسوولان مربوطه پرونده ۲ هزار نفر از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از ایران برای بازگشت به کشور در دست بررسی است.

با توجه به اینکه پیش از این لاریجانی در این رابطه گفته بود رقابت در رشته پزشکی تنگاتنگ است، در حال حاضر 2 هزار پرونده در خصوص انتقال دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور به ایران در وزارت بهداشت در حال پیگیری است. از این رو دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور در حال تحصیل بوده و تقاضای تحصیل در داخل را دارند، نمراتشان بین 11 تا 14 و حتی 10 است و همین مسئله کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما اکنون احتمال ورود برخی از دانشجویانی که توسط وزارت بهداشت مورد تایید قرار می گیرند به کشور، وجود دارد.

بر اساس این گزارش، طبق اظهارت مسولان مربوطه ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی و تأمین نیازهای کشور از اهداف مهمی است که در تمامی تصمیمات و سیاستگذاری‌های حوزه آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا