برنامه حمایت از طرح‌های مشترک علمی ایران و ترکیه عملیاتی شد

وی گفت: با راه‌اندازی این وبگاه به آدرس اینترنتی http://int.tabrizu.ac.ir عملاً اجرای طرح‌های مشترک علمی ایران و ترکیه وارد مرحله اجرایی شد.

دکتر مجیدی، در این ارتباط با تأکید بر اینکه این امر در راستای تصمیم کمیته مشترک عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، تحقیقات فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه (توبیتاک) صورت گرفته، اظهار داشت: برای تحقق این مسئله اسفند سال ۱۳۹۷ اولین نشست کمیته مشترک عملیاتی سازی تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، تحقیقات فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه (توبیتاک) با حضور دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و دکتر حسن ماندال، رئیس شورای علم و فناوری ترکیه، توبیتاک، با پیگیری و میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شده بود.

وی تصریح کرد: پیرو این نشست، به‌منظور فراهم کردن زمینه شرکت فعال اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور (وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در طرح‌های مشترک ایران و ترکیه، بعد از انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان توبیتاک، مقدمات بارگذاری طرح‌های مشترک ایران و ترکیه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه تبریز بابیان اینکه با راه‌اندازی این وبگاه به همراه ضمائم (شامل فرم پروپوزال، برنامه زمانی و قوانین) برای بارگذاری این طرح‌ها از سوی هر دو طرف آماده‌شده است، خاطرنشان کرد: همچنین وبگاه شورای تحقیقات علمی و فناوری جمهوری ترکیه- توبیتاک نیز جهت استفاده محققان در کشور ترکیه به آدرس اینترنتی https://www.tubitak.gov.tr راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این وبگاه‌ها برای محققان ایرانی و نیز ترک به‌طور هم‌زمان از تاریخ ۲۷ تیرماه سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه توسعه همکاری‌های بین‌المللی و قرارگرفتن در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا را ازجمله راهبردهای کلان این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: دانشگاه تبریز جزو اولین دانشگاه‌های بود که در اتحادیه‌های بزرگ بین‌المللی ازجمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان ( IAU )، اتحادیه دانشگاه‌های بین‌المللی ( IUC ) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز ( KUNIB ) حضوری فعال داشته و هم‌اکنون نیز به‌عنوان رئیس کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه به ایفای وظیفه ملی خود می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: این دانشگاه در حال حاضر نیز در عرصه‌های جهانی بسیار فعال بوده و هم‌اکنون با نزدیک ۲۰۰ دانشگاه از کشورهای مختلف دنیا قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری دارد که از این تعداد بیش از ۸۰ دانشگاه از کشور جمهوری ترکیه است.

اولین رویداد بین المللی مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی آغاز به کار کرد
اولین رویداد بین المللی مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی با حضور و سخنرانی استادان و محققانی از کشورهای فرانسه، لهستان، پاکستان، ترکیه، پرتغال و کشورمان به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.
دکترسهیل عابر مدیر امور پژوهشی دانشگاه تبریز در آیین آغاز به کار این مدرسه با تاکید براینکه علوم ورزشی با سلامت فردی و اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد، گفت: از ملزومات داشتن فرد و جامعه سالم پرداختن به امور ورزشی و آگاهی داشتن به دانش متناسب با نیازهای روز جامعه است.
وی با بیان این نکته که علوم ورزشی با حوزه های مختلف ازجمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ارتباط دارد، تصریح کرد: در همین راستا پرداختن علمی به جنبه های مرتبط با ورزش از ملزومات مدیریت ورزشی پیشرفته است که در نهایت موجب سلامت اجتماع می شود.
این عضو هیات علمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عزم جدی دانشگاه تبریز برای حمایت از برنامه ها، همایش ها و کنفرانس هایی که منجر به تبادل دانش، اطلاعات و افزایش توان علمی پژوهشگران شود، اضافه کرد: به عنوان مثال برگزاری این رویداد بین المللی می تواند، مقدمه ای برای گسترش توسعه همکاری های علمی با پژوهشگران کشورهای مختلف جهان جهت بهره مندی از پتانسیل های علمی و ورزشی بالای دانشگاه تبریز و شهر تبریز در عرصه های مدیریت ورزشی، توریسم ورزشی و کارآفرینی ورزشی شود.
دکترسعید نیکو خصلت عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و عضو شورای شهر تبریز نیز در این مدرسه تابستانه با اشاره به سابقه دیرینه دانشگاهی و توریستی شهر تبریز، گفت: شهر تبریز دارای جاذبه ها و امکانات متعدد است و بر همین اساس پژوهشگران عرصه ورزش می توانند با بهره مندی از علم مدیریت ورزشی پیشرفته و تبادل تجربیات علمی بین المللی، زمینه پیشرفت توریسم ورزشی و بهرمندی از مزایای اقتصاد ی ورزش را فراهم کنند.
وی در ادامه با تاکید براینکه دانشگاه تبریز در برگزاری رویدادهای علمی در حوزه ورزش به نوعی پیشگام بوده است، تصریح کرد: برگزاری اولین کنگره اورآسیائی علوم ورزشی در مهرماه سال گذشته و مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی نمونه بارز این امر است.
دکترنیکو گفت: با برگزاری این قبیل کنگره ها می توان حرکت صحیح جامعه دانشگاهی در مسیر نیاز به تبادل اطلاعات علمی با پژوهشگران سایر کشورها در عرصه مدیریت ورزشی را مشاهده کرد و در این ارتباط امید است با تداوم برگزاری چنین نشست ها و همایش های با همکاری سایر ارگان های اجرائی اعم از آموزش و پرورش و شهرداری علاوه بر بالندگی علمی جامعه ورزشی، کمکی هم برای مدیریت علمی ورزشی جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را فراهم کرد.
دکتریعقوب بدری آذرین دبیرکل اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی و رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز نیز در این آیین مدیریت ورزشی را از جمله یکی از چالش های موجود در کشورمان بیان کرد و گفت: تثبیت و گسترش جایگاه علم در عرصه ورزش می تواند به بهبود بهره وری اجتماعی و اقتصادی ورزش منجر شود و در این میان تبادل اطلاعات علمی و رهیافت های پژوهشگران ورزشی می تواند، راهگشای فعالان عرصه توریسم و اقتصاد ورزشی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی در محورهای مدیریت گردشگری ورزشی، برندهای ورزشی، مدیریت داوطلبان ورزشی، جامعه شناسی ورزشی، ورزش های بومی و باستانی و اقتصاد ورزشی با حضور اساتید و محققان داخلی و خارجی برگزار می شود، اضافه کرد: فراهم نمودن زمینه ای جهت تبادل افکار و دانش بین پژوهشگران، ارائه دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه مدیریت ورزشی و کمک به حل مشکلات و معضلات ورزش کشور از جمله اهداف برپایی این مدرسه است.
رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز تاکید کرد: در این مدرسه تابستانه که در محورهای مختلف برگزار می شود و از پژوهشگران کشورهای مختلف نیز دعوت شده است که بتوانیم بستری فراهم کنیم که در آن از تجارب و موفقیت های پژوهشگران کشورهای دیگر در حوزه های مختلف مدیریت ورزشی استفاده کنیم.
دکتروجیهه جوانی دبیرعلمی اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی در دانشگاه تبریز نیز در آیین افتتاحیه این همایش گفت: این رویداد علمی با سخنرانی ۷ نفر از متخصصان حوزه مدیریت ورزشی از کشورهای ترکیه، پاکستان، فرانسه، لهستان، پرتغال و ایران برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری نشست های گروهی با حضور استادان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و برپایی بخش از این رویداد در منطقه آزاد ارس از جمله دیگر برنامه های اولین رویداد بین المللی مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز است.

اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی به همت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز و با همکاری منطقه آزاد ارس از امروز آغاز شده و تا ۲۸ تیرماه سال جاری در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه و منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا