بازاریابی دیجیتال، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در جامعه

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از این مقوله ارائه دهیم می توان گفت، بازاریابی دیجیتال به معنای دستیابی به اهداف بازاریابی با استفاده از روش‌ها و ابزارهای دنیای فناوری دیجیتال است.

ضمن اینکه، اصول اولیه بازاریابی دیجیتال برپایه اقدام به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی جستجو و بازاریابی ایمیل استوار است.

دکتر علی مصریان، مدیر ارتباطات یکی از شرکت های خودروسازی در رابطه با این مطلب گفت: در دنیای رقابتی موجود، سازمان‌ها و کسب و کارها در تلاش‌ هستند تا با استفاده از فضای مجازی پیام و محصول خود را با بهترین چشم‌انداز در مقابل دیدگان مخاطبان و مشتریان خود قرار دهند تا علاوه برکاهش هزینه‌ها بتوانند بیشترین استفاده و بهره‌برداری را برای سازمان خود به ارمغان آورند.

مصریان ادامه داد: امروزه مشتریان شما آنلاین هستند، محصولات شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، اطلاعات خود در سایت‌های خبری و فضای مجازی به روز می‌کنند و در صورت نیاز به جستجوی بیشتر در مورد یک کالا یا خدمت از داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر مخاطبان به بهترین شکل ممکن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند و تمامی این‌ها از جمله مواردی هستند که موجب افزایش روزافزون بازاریابی دیجیتال در اقصی نقاط جهان می‌شود.

وی در ادامه درخصوص تفاوت‌های بازاریابی دیجتال و سنتی گفت: در بسیاری از موارد، بازاریابی دیجیتال از بازاریابی سنتی متفاوت نیست. در هر دو، سازمان‌های هوشمند به دنبال توسعه روابط سودمند دو جانبه با مخاطبان و مشتریان هستند، با این تفاوت که در بازاریابی دیجیتال برخی از تاکتیک‌ها و روش‌های بازاریابی سنتی بر اساس نوع رفتار مخاطب امروزی جایگزین شده است.

مصریان در پایان ضمن اشاره مجدد به ظرفیت‌های فراوان بازاریابی دیجیتال، بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود و لزوم توجه به موضوع کاهش هزینه‌ها و پایین آوردن قیمت نهایی یک محصول یا خدمت که در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد، استفاده از بازاریابی دیجتال به‌عنوان یکی از روش‌های سودمند می‌تواند علاوه بر ایجاد گردش مالی مناسب، زمینه‌های توسعه اقتصادی در جامعه را فراهم آورد.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا