علت انفجار کپسول دراگون اسپیس‌ایکس معلوم شد

کپسول سرنشین‌دار دراگون در حین آزمایش در روز بیستم آوریل (۳۱ فروردین) تنها نیم ثانیه قبل از روشن شدن پیش‌رانشگرهای لغو پرواز، منفجر شد. این انفجار، برنامه زمان‌بندی شده اسپیس‌ایکس را برای پروازهای خدمه‌دار به ایستگاه بین‌المللی فضایی به تردید انداخته است.

«هانس کوینسگمن» معاون رئیس شرکت Mission Assurance که موفقیت و بی‌خطری ماموریت‌های اسپیس‌ایکس را تضمین می‌کند، امکان ارسال انسان به فضا با کپسول دراگون را برای امسال هنوز میسر خواند و گفت: البته این کار نیازمند انجام اقدامات زیادی در ماه‌های باقی‌مانده است.

«کتی لودرز» مدیر برنامه خدمت تجاری ناسا تاکید کرد که تایید یک سفینه فضایی برای حمل انسان یک پروسه طولانی است که نیاز به پروازهای آزمایشی زیادی دارد.

اسپیس‌ایکس و شرکت بویینگ با همکاری یکدیگر بر روی ساخت کپسول‌هایی برای اعزام انسان به ایستگاه بین‌المللی فضایی از خاک آمریکا فعالیت می‌کنند. از زمان خاتمه برنامه شاتل فضایی آمریکا در سال ۲۰۱۱، ارسال انسان به ایستگاه بین‌المللی فضایی از خاک این کشور صورت نگرفته است و آمریکا برای ارسال فضانوردان به فضا به کپسول‌های خریداری شده سایوز روسیه که از قزاقستان پرتاب می‌شوند، تکیه کرده است.