کمک خلاقان به توسعه محصولات فناورانه دریایی

با توجه به اینکه ایران کشوری است که با دریا همزیستی مسالمت آمیزی دارد و خرید و فروش محصولات دریایی بازار خوبی در کشور دارد، بررسی راهکارهای فناورانه برای توسعه این محصولات یکی از اولویت‌های گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری است که به دنبال ورود فناوری‌های مختلف به حوزه دریایی است.

این گروه برای اجرایی‌سازی طرح ارتقای روش‌های توسعه محصولات فناورانه دریایی اقدام به دریافت تجربیات و برنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دریایی، توسعه تعاملات شرکت‌های بخش خصوصی با سازمان‌های دریایی و دریافت ایده‌های خلاقان و ایده‌پردازان کرده است.

«شناخت چالش‌ها و معضلات موجود در تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی و تولید محصول»، «بررسی و طرح و پیشنهاد راه‌کارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات پیش‌روی بخش خصوصی» و «بررسی فرآیند ایده تا محصول در فناوری‌های دریایی» از دیگر اقداماتی است که برای نیل به این هدف در نظر گرفته شده است.

«سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران»، «سازمان بنادر دریانوردی»، «سازمان گردشگری و میراث فرهنگی» و «سازمان شیلات ایران» از جمله نهادهای حاضر در این طرح هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا