آغاز سری جدید برنامه پایان ناباروری از اول مرداد

برنامه پایان ناباروری که با مشارکت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و شبکه چهار سیما تولید می‌شود و در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ سری اول و دوم آن تولید و پخش شده است، به موضوعات مرتبط با باروری و ناباروری می‌پردازد.
آمارها نشان می‌دهند که از یک سو، حدود بیست درصد از زوج‌های کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند و از سوی دیگر، نمودار رشد جمعیت به سمت منفی شدن پیش می‌رود و خطر سالخوردگی جمعیت از بحران‌های مهم کشور در آینده است.

توجه به این آمارها ضرورت حمایت از زوج‌های نابارور و تقویت و توسعه خدمات درمان ناباروری را به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر اجرای سیاست‌های جمعیتی آشکار می‌سازد.

از این رو، ارتقای آگاهی عمومی درباره علل ناباروری و روش‌های تشخیص و درمان آن و پرداختن به معضلاتی که زوج‌های نابارور در مسیر درمان با آن دست به گریبان‌اند، در دستور کار سازندگان سری جدید این برنامه قرار گرفته است.
در این برنامه ترکیبی، به موضوعاتی مانند ناباروری و سیاست‌های جمعیتی، علت‌های ناباروری، روش‌ها و فناوری‌های درمان ناباروری، معرفی تکنیک‌های نوین درمان ناباروری که حاصل تلاش محققان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا است، سقط مکرر، اندومتریوز، اهدای تخمک و جنین، نقش ژنتیک در درمان ناباروری و ابعاد اجتماعی، روانشناختی، حقوقی و اخلاقی ناباروری و روش‌های درمان‌ آن پرداخته می‌شود.
در سری جدید این برنامه تلاش شده است تا افزون بر گفت‌وگوهای علمی و تخصصی، نظرات و مشکلات بیماران و نگرش جامعه به معضل ناباروری نیز بازتاب داده شود.
پخش سری سوم برنامه پایان ناباروری به تهیه کنندگی مرجان بیات از اول مرداد آغاز خواهد شد و مخاطبان این برنامه می‌توانند شنبه‌ها، ساعت ۱۹، از شبکه چهار سیما بینندۀ این برنامه باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا