حداقل 500 شغل در یک سال اول ایجاد می شود

 محمدصادق بیجندی در حاشیه آیین افتتاح نخستین واحد استانی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مغفول در زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال در کشور، بخش فرهنگ و اقتصاد فرهنگ است.

البته خوشبختانه با همت معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پیگیری‌های مجدانه جهاددانشگاهی، امکان توجه بیش از پیش به این حوزه فراهم شده است.

وی ادامه داد: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، سال گذشته در تهران تاسیس شد و از امسال در گستره‌های استانی راه‌اندازی خواهد شد؛ در واقع مقرر است که امسال هفت یا هشت واحد استانی تاسیس و زمینه برای گستره خدمات پارک در سطح کشور فراهم شود.

دکتر بیجندی با اشاره به این که اولین واحد استانی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان زنجان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: برای ورود به هر استانی، مطالعه شده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. استان زنجان اکوسیستم و زیست‌بوم بسیار خوبی دارد و خلاء نبود حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کاملا احساس می‌شد.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاددانشگاهی، یادآور شد: با راه‌اندازی این واحد، پیش‌بینی می‌شود که حداقل 500 شغل در یک سال اول ایجاد شود و باقی به همت مردم و مسوولان پرشور و پرتلاش استان بستگی دارد.

دکتر بیجندی تصریح کرد: قدم دوم بعد از راه‌اندازی فیزیکی مرکز، انتشار فراخوان به مرکز رشد و شرکت‌هایی فعال در این حوزه است تا از خدمات این پارک برخوردار شوند؛ در واقع پارک فناوری‌های نرم خدمات مختلفی دارد که از جمله آموزش، مشاوره، تسهیلات، امکان صادرات و شرکت در نمایشگاه‌ها را شامل می‌شود.

 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا