تقویت صادرات محصولات با اتکا به راهبردهای جهاد دانشگاهی

دکتر سید مهدی ابطحی در دیدار با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: ما از گذشته تا به امروز با جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف همکاری داشته و خواهیم داشت اما امروزه باید این سطح همکاری ها را به گونه ای دیگر تغییر بدهیم.

وی با برشمردن برخی از فعالیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه های مختلف گفت: ما فعالیت های فناورانه زیادی انجام داده ایم که متاسفانه توانایی تجاری سازی آن را نداریم و امیدواریم با همکاری و تعامل با جهاد دانشگاهی در این زمینه این مهم محقق شود.

ابطحی با بیان اینکه فناوری که پنج سال از تجاری سازی آن بگذرد عملا بازارش را ازدست می دهد، خاطرنشان کرد: ما تنها دانشگاه صنعتی هستیم که دانشکده کشاورزی داریم و این یکی از ظرفیت های بسیار خوب صنعتی اصفهان است.

وی ادامه داد: دانش کشاورزی بازارهای خوبی دارد و اغلب اساتید مطرح کشور در دانشکده های کشاورزی دانشگاه ها، فارغ التحصیل کشاورزی صنعتی اصفهان هستند، همچنین ما در حوزه اتوماسیون، ict ، رادار و مقاوم سازی در عمران و نساجی کارهای خوبی کرده ایم که نیازمند ورود جدی نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان برای تجاری سازی این محصولات است.

ابطحی متذکر شد: بهتر است چند حوزه خاص جهت همکاری و تعامل جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی اصفهان شناسایی و کار مطالعاتی آن آغازشود تا حصول نتیجه مورد انتظار ادامه یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به پژوهشکده آبفا و پژوهشکده فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان ظرفیت همکاری خوب با جهاد دانشگاهی  یادآور شد: ورود همکار فناور بسیار حائز اهمیت است، یکی از مشکلات دانشگاه این است که نسبت به بازار بیرون و تجاری سازی محصولات و پژوهش ها کم کاری کرده و در این زمینه غفلت ورزیده است که به نظر می رسد با همکاری جهاد دانشگاهی می تواند این مشکل حل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا