دیگر هیچ سدی مانع تحقق ایده ها نیست

این طرح در راستای حمایت و پشتیبانی از ایده های نو و کسب و کارهای نوپایی کمتر از سه سال از فعالیت آنها می گذرد، طراحی شده است.

این راهکار به این دلیل از سوی وزارت ارتباطات مطرح شده است تا از شرکت های نوپایی که در حوزه تکنولوژی و ارتباطات فعالیت می کنند، حمایتی داشته باشد. هدف از این طرح این است که این شرکت ها با کمک وزارت ارتباطات بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و با استفاده از بسته های حمایتی، رشد و توسعه مطلوبی پیدا کنند.

پرواضح است که در سال های اخیر استارت آپ های متعددی شکل گرفته اما، به دلیل نبود حمایت های لازم، در مسیر بازار از بین رفته و منحل شدند. از این رو، طرح نوآفرین به عنوان یک راه حل پیشنهادی، مطرح شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح نوآفرین عدم قطعیت های پیش روی افرادی که ایده های نوآورانه دارند را کاهش می دهد گفت: هدف این طرح این است که نگذارد ترس از شکست افراد را از ورود به این عرصه بازدارد.

دکتر امیر ناظمی با اشاره به اینکه غالبا از هر 10 ایده نو تنها دو یا سه ایده به منصه ظهور می رسند، تاکید کرد: بنابراین بر خود واجب دانستیم که کاری کنیم تا افراد به دلیل ترس از شکست خودشان را سانسور نکنند و سد ذهنی و موانع ذهنی برای خود ایجاد نکنند تا بتواند با اعتماد به خود ایده خود را تست کند.

وی تصریح کرد: مخاطب این طرح دانشجویی است که فارغ التحصیل شده استو ایده ای نو شاید برگرفته از پایان نامه اش و یا هر منبع دیگری، در ذهن دارد. بر اساس این طرح یک ضمانت در دوره ای سه ساله به آنها می دهیم تا ایده خود را عملی کرده و به طرح تبدیل کنند، اینگونه اگر نتوانست موفق شود، این شکست دیگر سدی سرراه او و در مسیر زندگیش نمی شود.

ناظمی با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح، دیگر ترس از بیمه و مالیات و استقرار و مجوز مانعی برای اجرایی کردن ایده نیست، گفت: قطعا برای رسیدن به ایرانی هوشمند و آینده ای روشن نیاز به چنین طرحی وجود داشت.

بر اساس این گزارش، رویداد ایران نوآفرین عصر امروز(چهارشنبه) در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا