کد خبر : 92883 سه شنبه 18 تیر 1398 - 14:39:59
تصویری-از-زمین-و-ماه-و-ستارگان-در-یک-قاب-ثبت-شد

عکس روز ناسا

تصویری از زمین و ماه و ستارگان در یک قاب ثبت شد

ناسا به عنوان عکس روز تصویری زیبا از کره خاکی ثبت کرد که زمین، ماه و ستاره را در یک قاب نشان می‌دهد.

فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) که هم‌اکنون تعداد آنها به سه تن می‌رسد، عکسی جالب از زمین و آسمان شب گرفتند.

این فضانوردان توانستند تابش‌های اتمسفری زمین، که توسط ماه و منظره شب ستارگان برجسته‌تر شده است را از فضا نظاره‌گر باشند.تصویر زیر زمانی رؤیت و ثبت شد که فضانوردان بر فراز ۲۵۶ مایلی از بالای اقیانوس آرام در حال گردش به دور زمین بودند.

مکان دقیق‌تر ثبت عکس هم جنوب شرقی جزایر هاوایی است.نور رنگی که در بالای زمین مشاهده می‌شود، مربوط به تابش‌های اتمسفری یا جوی زمین است.

جو زمین بالاترین بخش تشکیل‌دهنده کره زمین است که مخلوطی از گازهایی از جمله نیتروژن، اکسیژن، آرگون و کربن دی‌اکسید است. جو زمین از سطح زمین آغاز شده و تا ارتفاع ۱۰ هزار کیلومتری ادامه می‌یابد.

نور رنگی که در بالای جو زمین دیده می‌شود، یک نور کم‌رنگ است که باعث می‌شود آسمان شب خیلی تاریک نباشد و عوامل زیادی در ایجاد آن دخیل هستند که از میان آن‌ها می‌توان به ترکیب اتم‌هایی اشاره کرد که در طی روز توسط خورشید با فوتون‌های نور در تماس بوده‌اند.

کلید واژه ها: ماه آسمان زمین ناسا