نشست «ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی» برگزار می شود

نشست «ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی»، با حضور و سخنرانی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت)، مدیر برنامه حمایت از توسعه بازار ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته ساخت داخل و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری)، عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف) و معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود.

«ماشین‌سازی؛ صنعت راهبردی فراموش‌شده»، «از مونتاژ تا نوآوری؛ نقش صنعت ماشین‌سازی و نقش آن در رونق تولید»، «چالش‌ها و موانع توسعه صنعت ماشین‌سازی در ایران» و «مدیریت هوشمند واردات و ضرورت آن برای تقویت توان تولید داخل» از محورهای این رویداد علمی و صنعتی به شمار می‌آیند.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فرصتی برای تبیین ضرورت برنامه‌ریزی ملی برای صنعت ماشین‌سازی، پرداختن به مسائل مهم این صنعت و ایجاد پل ارتباطی بین سیاست‌گذاران و صنعت‏گران برای آگاهی از توان تولید داخل و استفاده از پنجره فرصت‌های این حوزه صنعتی است.

همچنین در این گردهمایی تلاش می‌شود با برگزاری پانل‌های تخصصی، فرصتی برای تبادل تجربیات صاحب‌نظران و شرکت‌های سازنده ماشین‏‌آلات بخش‏های مختلف (از جمله: نفت، صنایع غذایی، نساجی، پلیمر و …) فراهم شده و برای تدوین برنامه ملی مشخص برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و بازنگری در قوانین مرتبط، زمینه‌سازی شود.

انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‎‌سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری ایران، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین‌آلات و قطعات نساجی ایران، اتحادیه ماشین‌ساز و فلزتراش تهران و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران حامیان برگزاری این نشست تخصصی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا