ضرورت کسب مهارت در دوران طلایی دانشگاه

مهدی عباسی، معاون فناوری پارک علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در این نشست هم اندیشی گفت: هم اکنون دانشجویان به سه دسته تقسیم بندی می شوند. گروه اول دانشجویانی هستند که تنها به فکر لذت بردن از زمان حالشان هستند و چه بسا پس از گذشت چند ترم موفق به اخذ مدرک تحصیلی شان می شوند. گروه دوم از دانشجویان نیز صرفا درس خواندن و داشتن معدل خوب برای آنها ملاک است اما گروه سوم، دانشجویانی هستند که از تفریح ها ی خودشان می گذرند و در کنار درس و تحصیل به فراگیری مهارت می پردازند. در این میان تنها برای دانشجویان گروه سوم، آینده روشنی ترسیم می شود.

وی خطاب به دانشجویان اظهارداشت: بهترین دوران زندگی شما اکنون است که می توانید خط و مسیر زندگی تان را مشخص کنید. اگر شما در این دوران به دنبال کسب مهارت بروید و چند سال سختی ببینید، آینده روشنی پیش روی شما خواهد بود. آینده ای که موفقیت شما را تضمین می کند. تصمیم امروزتان در آینده شغلی، روابط اجتماعی، ازدواج و … تاثیر می گذارد.

وی با مقایسه امکانات شرایط دانشگاه های امروز با گذشته افزود: در گذشته مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها مستقر نبودند، هر دانشجویی خودش باید مسیر راهش را پیدا می کرد اما اکنون این شرایط برای دانشجویان مهیا شده است. اگر شما هم قصد دارید در دسته سوم دانشجویان قرار بگیرید و به دنبال مهارت بروید، می توانید از این امکانات استفاده کنید. شاید اگر این امکانات در گذشته برای دانشجویان فراهم بود راه پیشرفت بسیاری از دانشجویان فراهم می شد.

وی بیان کرد: هر فردی باید در دوران دانشجویی مهارت را در درون خودش ایجاد کند. علاقه رمز موفقیت در هر شغل و بحثی است. به فرموده امام علی(ع):« آفت هر شغلی دلبستگی نداشتن به آن است»، بنابراین در هر کاری اگر فرد علاقه و پشتکار داشته باشد، می تواند به موفقیت دست پیدا کند.

عباسی ادامه داد: پارک علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی هم اکنون این شرایط را ایجاد کرده است تا تمامی دانشجویان علاقه مندی ها و توانمندی های خودشان را کشف کنند و از آن نهایت استفاده را ببرند.

معاون فناوری پارک علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: در گذشته دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای کسب مهارت باید سیستم استاد شاگردی را سپری می کردند اما اکنون شرایط علمی این کار مهیا شده است. شرایطی که دانشجویان می توانند نهایت استفاده را از آن ببرند.

به گفته وی، هم اکنون شرکت های مختلف در حوزه های طلا و جواهر، رسانه دیجیتال، گردشگری، گرافیک و … در پارک علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی مشغول به فعالیت هستند. استارتاپ هایی که سالانه درآمدهای چند میلیاردی به همراه دارند.

وی اظهار داشت: ما هم اکنون به ریاست محترم دانشگاه علم و فرهنگ پیشنهاد راه اندازی مرکز پیش شتابدهی را داده ایم. خوشبختانه ایشان کاملا نگاه کارآفرینی به این قضیه دارند و بارها اعلام کرده اند که از تیم های دانشجویی حمایت مالی می کنیم تا آنها بتوانند وارد بازار کار بشوند. حتی بنیاد کسب و کار را نیز ایشان با این هدف در دانشگاه راه اندازی کرده است.

وی در پایان گفت: همه رشته ها پول ساز هستند. فقط کافی است شما تصمیم جدی برای ورود به این قضیه داشته باشید. البته صرفا تصمیم کافی نیست باید به صورت جدی نیز این قضیه را پیگیری کنید. همچنین باید امید داشته باشید که قطعا این اتفاق برای شما رخ می دهد. با این تصمیم می توانید مسیر شغلی و آینده زندگی تان را تعیین کنید.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا