راه های آهنی به کمک فناوری به روز می شوند

4 دانشگاه ناتینگهام، سوتمپتون، بیرمنگام و هادرز فیلد  به منظور تغییر بر روی ریل های راه آهن با بودجه ای بالغ بر 8.5 میلیون یورو با هم همکاری می کنند. این پروژه تحقیقاتی 5 ساله که به نام "خط آهن آینده" (T2F) شناخته شده است در خرداد ماه امسال آغاز به کار کرده است.

خط آهن آینده قرار است پاسخی به سوالات مربوط برای راه آهن های فعلی باشد و انتظار می رود که محدودیت های زیر ساخت خط آهن را بر طرف سازد. خطوط راه آهن جدید بر افزایش سرعت، کاهش زمان نگهداری خطوط، کاهش هزینه ها و کاهش تاثیرات زیست محیطی مانند صدا و لرزش تاکید دارد. استفاده از این خطوط جدید درحالی ضرورت می یابد که تغییرات آب و هوایی در سواحل سبب شده است زیر ساخت های خطوط ریلی حال حاضر تحت فشار و شکننده شوند.

تحقیقات خط آهن آینده با هدف کمک به زیر ساخت های خطوط ریلی، کاهش هزینه نگهداری، افزایش سرعت و افزایش زمان عملکردی آغاز شده است.

دکتر گلن مک دویل Glenn McDowell ، رئیس بخش مهندسی عمران دانشگاه ناتینگهام در این زمینه می گویدک اکنون زمان حساس و شگفت انگیزی در صنعت حمل و نقل ریلی است. این فرصت استثنایی است که به کمک پیشرفت های بخش مدلسازی و آزمایشگاهی، ریل جدیدی را بوجود آوریم تا نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد. با بهره برداری از خطوط جدید می توان در هزینه های بسیار بالای نگهداری صرفه جویی کرد و از طرفی دیگر می توان خطوط ریلی را به نقاط دورتر نیز توسعه داد.

دکتر ویلیام پویری William Powrie، استاد دانشگاه سوتمپتون و مدیر بخش آکادمیک پروژه می گوید: کلید اساسی این چالش انجام آزمایش ها و آنالیز های پیشرفته است که به کمک این دو می توان رفتار پیچیده مدل در حالات مختلف مانند انواع خاک، سیستم های حمل و نقل، لرزش و صدا را درک کرد. با پیشرفت دانش بشر و گسترش ابزار ها، مهندسان قادر هستند راه های ریلی را تولید کنند که طولانی تر وارزان تر باشد.

بخش اساسی این مطالعه، انتخاب جنس مناسب به منظور ماندگاری بیشتر و هزینه نگهداری کمتر است و همچنین بررسی راه حل هایی برای کاهش خرابی و کاهش لرزش و صدا از کلید های ضروری این مطالعه به حساب می آید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا