اسپری های ضد عفونی کننده هوا تولید شد

محمدرضا بیک وردی، مدیر یک شرکت دانش بنیان از واحدهای فناور در پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران در گفتگو با مهر اظهار کرد: ما در این شرکت موفق به تولید ماده ضد عفونی کننده ارگانیک آنتی باکتریال شدیم.

وی با بیان اینکه این فرمولاسیون جدید تحت عنوان ماده ضد عفونی کننده ارگانیک است، بیان کرد: این ماده کاملاً گیاهی است و با توجه به تحقیقات گسترده، تست‌ها و آنالیزهای مختلف که انجام گرفته علاوه بر خواص چشمگیری که در راستای ضد عفونی کنندگی دارد هیچ‌گونه ضرری برای انسان ندارد.

این محقق با بیان اینکه از لحاظ زیست محیطی این ماده مورد تأیید است، افزود: این اسپری که بیشتر در بیمارستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و اینگونه اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد را توانستیم به بازار وارد کنیم.

بیک وردی با بیان اینکه نمونه‌های خارجی این اسپری در بازار موجود است، گفت: تولید این اسپری در کشور صرفه جویی ارزی زیادی دارد زیرا نمونه‌های خارجی علاوه بر قیمت بالایی که دارند، شیمیایی نیز هستند.

وی با اشاره به فرمولاسیون این اسپری گفت: مواد این اسپری از گیاهان یونجه و شبدر است که این ماده به هیچ عنوان برای انسان سرطان زا نیست.

بیک وردی خاطر نشان کرد: این اسپری علاوه بر ضد عفونی کردن فضا، با رایحه ای که دارد می تواند فضا را خوشبو کند.