هیچ ابهام و کدورتی در روند و فرایندهای شهرک وجود ندارد

به گزارش سیناپرس اصفهان، دکتر مهدی ابطحی رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان ظهرامروز در مراسم تودیع خود با بیان اینکه این شهرک امروز در جایگاه خوبی قرار دارد اظهار کرد: با توجه به وجود جوانان خلاق و مبتکر در این شهرک آینده روشنی را پیش روی شهرک می بینم

دکتر ابطحی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به لحاظ بین المللی به طور مطلوبی شناخته شد عنوان کرد: در استان بیش از آنچه داشتیم برای شهرک هزینه کردیم و ارتباط خوبی با شرکت ها و سازمان های دانش بنیان و کارافرین ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه شفاف و بسیار خوبی بر شهرک حاکم است اظهار کرد: هیچ ابهام و کدورتی در روند و فرایندهای شهرک وجود ندارد و تمام کارها مستدل و مستند ثبت و ضبط می شوند.

رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با بیان اینکه کل مجموعه باید نسبت به اهداف سازمان آشنا باشد تا با وحدت رویه کار به نحور احسن پیش برود اظهار کرد: امروز حتی نیروهای خدماتی و پشتیبانی در شرایط بسیار خوبی هستند و به خواسته های آنان توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه اینده سازمان در دست نیروهای خلاق، مبتکر و جوان قرار دارد ابراز کرد: جلسات مستمری با مدیران میانی و جوانان داشتم تا نظراتم را بدانند و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

ابطحی  با بیان اینکه هرم سازمانی شهرک هرم بسیار مناسبی است اظهار کرد: شهرک برای آینده خودش برنامه دارد و من مطمئنم سال ها شهرک بخوبی جلو خواهد رفت.

وی ضرورت دخالت پارک علم و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان را یکی از ضرورت های توسعه فیزیکی دانست و عنوان کرد: آنچه که امروز به دوست جوان و خلاق خودم تحویل می‌دهم مثل شرایط خوبی که تحویل گرفتم سازمان بی نظیری است که ترکیبی از افراد با سابقه، جوان، پرانگیزه، رادمرد و رادزنانی است که صریح و دقیق اهداف سازمان را درک می‌کنند و پاکدست و شفاف هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه انجمن شرکت های دانش بنیان و مجموعه شرکت ها سخت کوش هستند افزود: ساختار وزارتخانه ساختار دقیق فکور و پشتیبان بسیار خوبی است همچنین مدیریت استان هوشمند و متوجه به موقعیت شهرک است.

وی ادامه داد: سازمانی که به لحاظ تخصص و کارآمدی نمونه است مدیریتی پر انگیزه نیاز داشت که به نظر بنده با توان دکتر قیصری شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم.

ابطحی با اشاره به اینکه جهت گیری های شهرک ابتدا بلندپروازانه به نظر می آمد اظهار کرد: امروز آن جهت گیری ها چنین به نظر نمی آید چراکه شهرک اثبات کرد از پس تمام این ماموریت ها بخوبی بر می آید.

وی با بیان ضرورت حضور فعال شهرک در برنامه ها و ماموریت های استان اظهار کرد: در حوزه پشتیبانی توجه به آزمایشگاه مرکزی و تامین نیازهای دانشگاه ها از ماموریت های ما تعریف شده است.

تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی باقی است

 در ادامه این مراسم نیز رئیس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان گفت: تغییر نگرش به سمت اقتصاد دانش محور در زمینه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز ایجاد و گسترش مراکز علمی و فناوری شده است.

دکتر جعفر قیصری گفت: در حوزه اجتماعی و اقتصادی مبتنی بر دانایی از مهمترین ضروریات و خواسته های کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش به سمت اقتصاد دانش محور در زمینه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز ایجاد و گسترش مراکز علمی و فناوری شده است ابراز کرد: یکی از محورهای کاری تمرکز بر اصلاح و بهبود فرآیندها افزایش شبکه سازمانی و کارآیی منابع انسانی و بهره برداری بهتر از سایر منابع خواهد بود

قیصری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 500 واحد فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک تجربه های متنوع از ارائه محصولات و خدمات فناورانه به بازارهای بانفوذ دارند خاطرنشان کرد: هرچند تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی باقی است اما تاکنون موفقیت های فراوانی از ساخت تجهیزات برای صنایع کشور تجربه شده است.

وی افزود:ارائه دانش فنی خطوط کامل صنعتی و جلب اطمینان صاحبان صنایع نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتر است به عنوان مثال برنامه ریزی و تلاش برای برندسازی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی یکی از محورهای کاری مهم در برنامه من است

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مسیر طی شده توسعه زیرساختهای شهرک و توسعه کمی شرکتها ضروری بوده است تصریح کرد:اکنون نوبت آن است تا با تعیین برخی فناوری های سطح بالا و ایجاد ابزارهای تشویقی و حمایتی مناسب، به فعالیت ها جهت داده شود.

وی با بیان ضرورت حرکت به سمت فعالیت های اولویت دار و با تاکید بر کیفیت گرایی در ارائه محصولات اذعان کرد: این مسائل پیشرفتهای شهرک و شرکتهای آن را برای سال های آتی تضمین خواهد کرد.

قیصری با اشاره به ضرورت وجود نیروی انسانی دانا توانمند و خلاق در توسعه اقتصاد برنامه محور تصریح کرد: این عوامل نقش کلیدی در تربیت نیروها دارد

وی ادامه داد: هر ساله تعداد زیادی پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انجام می‌شود که جهت دهی به تعداد آنها می تواند پاسخگوی نیازهای پژوهشی و صنعتی شرکتها باشد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان یادآور شد: همکاری با دانشگاه های سراسر استان برای ایجاد و انتقال فناوری یکی دیگر از محورهای کاری خواهد بود.

وی بهبود مستمر بهره وری سازمانی و افزایش کمی و کیفی تجاری سازی فناوری با همکاری شرکتهای فعال را از اهداف کاری خود دانست و ابراز کرد: ایجاد و گسترش بازارهای بین المللی برای صنایع فناورانه، تامین تکنولوژی خطوط تولید در صنایع بزرگ وتعیین و حرکت بسوی برخی فناوری های های تک از چشم اندازهای ما خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا